۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
سرمایه گذاران به هوش باشند؛ ۵ مرحله برای سرمایه گذاری موفق در رمزارزها
بازار بررسی می‌کند؛

سرمایه گذاران به هوش باشند؛ ۵ مرحله برای سرمایه گذاری موفق در رمزارزها

رمزارزها مانند کرونا به سرعت در میان مردم جهان به عنوان یک بازار جذب سرمایه  در سراسر جهان در حال همه گیری است. مراقب باشید که سرنوشت ورود به این بازار پرنوسان مانند بورس سال ۹۹ نشود.

محمد رضا هادیلو؛ بازار: تب ارز رمزها در جامع هم زمان با  مردم جهان به شدت بالا رفته و مانند اپیدمی  کوئید -۱۹ به سرعت فراگیر شده است. بسیاری از مردم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کرده اند که در راس  آن بیت کوین است، پس از اینکه این ارزهای رمزپایه از سایر دارایی های بازار در طی سال ۲۰۲۰ بهتر عمل کردند.

اما این عملکرد خوب بازار ارز رمزها به رقم این که تنها در سال جاری میلادی از حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار به بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد  دلار افزایش یافته است و عملکرد خوبی در سال گذشته و حتی در سال جاری میلادی را نشان داده است. با این حال  شاهد نوسانات مالی زیادی است که ارزش دارایی هایی که مردم به خصوص با نگاه کوتاه مدت خریداری کرده اند کاهش یافته است.

برای این که  سرنوشت سرمایه گذاری در ارز رمزها به سرنوشت بازار سهام در سال ۹۹  دچار نشود نشریه  فوربس ۵ مرحله برای سرمایه گذاری موفق در ارزهای دیجیتال را پیشنهاد داده که ترجمه آن را اندکی تغییر  تقدیم خوانندگان می کنیم.  

۱- تحقیقات لازم را انجام دهید
اولین توصیه ای که کارشناسان به سرمایه گذاران می کنند این است که از سرمایه گذاری کورکورانه پرهیز کنید، قبل از بررسی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال  سرمایه گذار باید تحقیقات لازم را انجام دهد و تمام منابعی را که شامل تمام اطلاعات مربوط به این ارزها است، بررسی کند. لطفا با چشمان بسته ارز رمز نخرید.  

بسیاری از افراد در مورد ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی صحبت می کنند، اما پیگیری  این بحث ها باعث نمی شود که  به یک فرد متخصص ارزهای دیجیتال بدل شوید، زیرا سرمایه گذار برای اینکه بتواند تصمیم آگاهانه ای داشته باشد به اطلاعات مبتنی بر داده ها نیاز دارد و لذا حتما باید اطلاعات هر ارز رمز را مطالعه کنید.

همچنین مشورت با متخصصانی که دارای تجربه طولانی در سرمایه گذاری و در زمینه دارایی های دیجیتال هستند مهم است و سرمایه گذار باید اطمینان حاصل کند که از افراد مناسب مشاوره می گیرد. در عین حال باید بدانند که مسئولیت عطش شما به ثروتمند شدن سریع  شما برعهده مشاوره دهنده نیست.  

۲- انجام عملیات معاملاتی بر اساس داده ها
بیشتر سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در دارایی هایی دارند که فکر می کنند موفق خواهند شد یعنی به احساس خود به سرمایه گذاری خود وابسته اند اما این روش اصلاً صحیح نیست زیرا داده ها تنها راه تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری است. بنابراین برای سرمایه گذار مهم است که اطمینان حاصل کند که عملیات تجاری و سرمایه گذاری وی بر اساس داده هایی است که قابل اندازه گیری است، نه فقط بر اساس نظراتو احساسات شخصی!

۳- خنثی سازی احساسات در مورد سرمایه گذاری
سرمایه گذاری به یک تعهد بلند مدت نیاز دارد و بنابراین مهم است که سرمایه گذار تحت تأثیر نوسانات کوتاه مدت قرار نگیرد و به دلیل اشتیاق یا تمایل به استفاده از فرصت هایی که دیگران درباره آن صحبت می کنند هیچ سرمایه گذاری‌ای انجام ندهد. همچنین مهم است کنترل احساسات خود را در دست بگیرید و اجازه ندهید که آنها بر تصمیمات سرمایه گذاری تأثیر بگذارند.

۴- درک ارزشهای بازار
پتانسیل رشد هر سرمایه گذاری را می توان با ارزش بازار آن پیش بینی کرد و این به میزان کاهش یا افزایش ارزش دارایی ارتباط ندارد، بلکه به پتانسیل رشد آن مربوط است و بنابراین سرمایه گذاری که  مایل به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است  نیاز به تجزیه و تحلیل ارزش بازار خود، دانستن سطح ریسک سرمایه گذاری، پتانسیل رشد آن و میزان تأثیرپذیری از تغییرات اقتصادی دارد.

۵- تدوین استراتژی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه نیاز به یک استراتژی و تمایل به تعهد به اهداف بلند مدت دارد، برای سرمایه گذار مهم است که علاوه بر تعیین استراتژی به ویژه در تعیین حد ضرر و حد سود، مقدار پولی را که می خواهد سرمایه گذاری کند و همچنین زمانی را که برای آن اختصاص خواهد داد؛ تعیین کند. هدف او از سرمایه گذاری برای تنظیم یک استراتژی سرمایه گذاری و تصمیم گیری دقیق تر کمک می کند.

کد خبر: ۸۳٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha