۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
وعده حمایت از اصناف در شرایط کرونایی محقق نشد
رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی:

وعده حمایت از اصناف در شرایط کرونایی محقق نشد

بیرجند-رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: در راستای حمایت از اصناف در شرایط محدودیت‌های کرونایی قول و وعده زیاد داده شده است ولی متأسفانه به سرانجام نرسیده است.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه در راستای حمایت از اصناف در شرایط محدودیت‌های کرونایی قول و وعده زیاد داده شده است ولی به سرانجام نرسیده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در شرایط قرمز کرونایی تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند که این موضوع ضربه سنگینی به بقیه اصناف وارد می‌کند و باید در این راستا تدبیری اندیشید.

علیزاده با بیان اینکه پیشنهاد ما در نظر گرفتن تسهیلات با نرخ چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله برای اصناف است، ادامه‌داد: در تسهیلات قبلی در نظر گرفته شده برای اصناف چون نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه بود استقبالی از سوی اصناف نشد زیرا هزینه مضاعفی بر دوش آنان بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط قرمز کرونایی باید برای فعالیت اصناف پروتکل‌هایی تعریف کرد و تنها به تعطیلی آنان فکر نکنیم، افزود: تجربه نشان داده که تعطیلی اصناف چندان بر کاهش بیماری و تجمع‌های مردم تأثیری ندارد و در کل نیز فعالیت اصناف طبق نظر کارشناسان تنها ۱۵ درصد بر شیوع بیماری تأثیرگذار است.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: متأُسفانه در ستاد ملی کرونا تصمیمی که براساس شرایط کلان شهرها گرفته می‌شود برای همه ایران اعمال می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در کلان شهرها در یک پاساژ۵ طبقه سه- چهار هزار صنف فعالیت کرده و زمینه تجمع را به وجود می‌آورد، اظهارکرد: اما در شهری مانند بیرجند در بزرگترین پاساژ استان تنها۴۰ صنف فعالیت می‌کنند.

وی گفت: به راستی آیا یک کتابفروشی و یا کفش فروشی که روزی شاید ۵ مشتری بیشتر نداشته باشد موجب شیوع کرونا می‌شود و یا یک بانک محل تردد بیشتر مردم است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: کاش حدأقل برای مالیات و بیمه اصناف در شرایط کرونایی تدبیری اندیشیده می‌شد.

کد خبر: ۸۳٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha