۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
مانع‌زدایی بزرگترین محرک در مسیر سرمایه‌گذاری است
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

مانع‌زدایی بزرگترین محرک در مسیر سرمایه‌گذاری است

اردبیل - پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: رفع موانع سرمایه‌گذاران بزرگترین عامل تشویق و ترغیب آنها برای انجام سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هوشیاری و ذکاوت تمام امسال را در مسیر تقویت تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده تا همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش جهادی را در حل موانع و مشکلات پیش روی تولید آغاز کنند.

وی با ابراز خرسندی از آغاز برخی از طرح‌های بانک‌ها و شرکت‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در تحقق شعار سال تصریح کرد: بانک‌های عامل باید به احیای واحدهای تولیدی آسیب‌دیده اقدام کنند که بانک مرکزی با احصا قوانین و مقررات مزاحم در این زمینه می‌تواند به توانمندی‌ها در بخش تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: هر چند اصلاح برخی از قوانین و مقررات خارج از اختیار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها است اما پیگیری برای اصلاح این قوانین و مقررات از سوی مجلس و دولت می‌تواند بار سنگین مشکلات را از گردن سرمایه‌گذاران بردارد.

پیرمؤذن به ناکارآمدی قوانین و مقررات پولی و اعتباری در کشور اشاره کرد و افزود: نباید هنر نظام بانکی پرداخت بی‌ضابطه تسهیلات بانکی باشد بلکه با اولویت واحدهای تولیدی آسیب‌دیده و در معرض خطر باید مجموعه‌های تولیدی مورد حمایت قرار گیرد.

وی به شرایط سخت کرونایی در ۱۵ ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام سخت که از سویی تحریم‌ها به تولیدکنندگان فشار می‌آورد و از طرفی نیز کرونا مانع از تحقق اهداف توسعه‌ تولید شده، همه متولیان در پشتیبانی از تولید باید سهولت اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به دور از شعارزدگی پیام نوروزی مقام معظم رهبری باید براساس آینده‌نگری مسئولان و دوراندیشی آنها مورد توجه قرار گیرد تا بسترهای تولید تقویت و از طرفی صادرات نیز رونقی مضاعف پیدا کند.

کد خبر: ۸۳٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha