۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
پکن اروپا را به آغوش امریکا سوق می‌دهد/ سرنوشت «جاده ابریشم جدید»
لوموند فرانسه:

پکن اروپا را به آغوش امریکا سوق می‌دهد/ سرنوشت «جاده ابریشم جدید»

اگر رهبران چین بر لزوم استقلال اروپا بسیار پافشاری می کنند، به این دلیل است که آنها می بینند که اروپا  در حال تغییر است اما نه در جهتی که آنها می خواستند.

به گزارش بازار، پایگاه لوموند فرانسه در مطلبی کوتاه سیاست های دولت چین در برابر اتحادیه اروپا را مورد نقد قرار داده است.

در این مطلب آمده است: «شی جین پینگ»، رویای استقلال راهبردی را  برای اروپا در سر می پروراند. اما «جاده های ابریشم» درخشش خود را از دست داده و چین همزمان اشتباهاتش را افزایش داده است.

اگر رهبران چین بر لزوم استقلال اروپا بسیار پافشاری می کنند، به این دلیل است که آنها می بینند که اروپا  در حال تغییر است اما نه در جهتی که آنها می خواستند. در درگیری بزرگ چین و امریکا که در آستانه وقوع است، چین همه کارها را برای دور نگه داشتن اروپا از امریکا انجام داده و با کمک دونالد ترامپ حتی به نظر می رسید موفق شده است.

اما واکنش چند ماه گذشته نشان داد که پکن ناشیانه یا متکبرانه اروپایی ها را به آغوش امریکایی ها سوق می دهد.

در پکن ایده «جاده های ابریشم جدید» در سال ۲۰۱۳ توسط شی جین پینگ رسمیت یافت و به عنوان یک راهبرد توسعه برای اتصال آسیا به سایر جهان ارائه شد. اروپا که مجذوب سرعت ظهور چین شده بود، آن را یک پروژه اقتصادی و نه ژئوپلیتیک می دانست. از سال ۲۰۱۳ چین مشارکت در چهارده بندر اروپا را به دست آورد.

درسال ۲۰۱۹ اروپایی ها ناامید شدند. «جاده های ابریشم» به عنوان پروژه قدرت  و یک قدرت اقتدارگرا پدیدار شد و در پایان سال ۲۰۲۰ ، با همه گیری کرونا و همزمان سرکوب اعتراضات در هنگ کنگ و سین کیانگ، اوضاع تغییر کرد و امروز شرایط متفاوت از گذشته است.

کد خبر: ۸۳٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha