۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
مخالفت با بهره‌برداری معدن سودده اما مغایر منافع اجتماعی در یزد
استاندار یزد اعلام کرد:

مخالفت با بهره‌برداری معدن سودده اما مغایر منافع اجتماعی در یزد

یزد- استاندار یزد با تأکید بر اهتمام ویژه به مانع‌زدایی برای اکتشاف معادن، گفت: طبق نظرات مسئولان استانی، با بهره‌برداری از یک معدن مغایر محیط زیست و گردشگری در یزد مخالفت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طالبی در جلسه بررسی مشکلات معادن استان یزد که ظهر روز چهارشنبه در استانداری یزد برگزار شد تأکید کرد که امسال در خصوص اکتشاف معادن طبق شعار سال بر پشتیبانی و مانع‌زدایی اهتمام خواهد شد.

استاندار یزد گفت: طبق سیاست‌های مقام رهبری، سال ۱۴۰۰ با کمترین معطلی تکلیف بهره‌برداران و تولیدکنندگان در استان یزد مشخص خواهد شد.

وی در روند تصویب مجوز اکتشاف معادن، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان، بهره‌برداری از یک معدن که با مخالفت اداره میراث فرهنگی و همچنین محیط زیست استان روبه‌رو شده است، صورت نخواهد گرفت.

طالبی خاطرنشان کرد: تلاش استان نگاه کارشناسی به اکتشافات معدنی و در عین حال، توجه جدی به شعار سال است و در نظر است سرمایه‌های راکد استان در حوزه معادن با لحاظ شرایط زیست محیطی و میراث فرهنگی فعالسازی شود.

لازم به ذکر است، مخالفت با بهره‌برداری از معادنی که در تقابل با ارزش‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و محیط زیست استان یزد بوده است، در حالی رخ داد که برخی گفته‌ها حاکی از این بود که استان با اولویت دانستن بحث اقتصادی، موافق بهره‌برداری از چنین معادنی است.

کد خبر: ۸۳٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha