۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کارگاه های صنایع دستی در زنجان توسعه می یابد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

کارگاه های صنایع دستی در زنجان توسعه می یابد

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: برای تحقق شعار سال توسعه اقامتگاه های بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی جزو اولویت های میراث فرهنگی استان زنجان است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال جاری برای تحقق شعار سال موانع سر راه فعالیت هنرمندان صنایع دستی در استان احصا و رفع خواهد شد، گفت: ۶ پروژه جهش تولید برای میراث فرهنگی زنجان در نظر گرفته شده بود که از این تعداد دو پروژه به بهره برداری رسیده است. 

وی اظهار کرد: دو  مجتمع بین راهی هم با سرمایه گذاری بخش خصوصی طی سالجاری به بهره برداری می رسد. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری  و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه با بهره برداری این تعداد پروژه اشتغال بسیار خوبی در بخش خدمات استان ایجاد می شود، تاکید کرد: طی سالجاری هم دو خانه بوم گردی در استان افتتاح می شود. 

ارجمند با بیان اینکه کرونا به بسیاری از هنرمندان صنایع دستی آسیب زد، گفت: بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی استان پرداخت شده است. 

وی  با بیان اینکه در راستای تحقق شعار پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی مورد تاکید بوده و جزو اولویت های میراث فرهنگی استان خواهد بود، گفت: توسعه کارگاه های صنایع دستی و افزایش اقامتگاه های بوم گردی جزو برنامه های مهم این سازمان است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: متاسفانه اشتغال استان زنجان در بخش گردشگری پایین است ولی در سالجاری تقویت می شود.

کد خبر: ۸۳٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha