۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
رکورد زنی استان همدان در کشت گیاه «گلرنگ»
معاون جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد:

رکورد زنی استان همدان در کشت گیاه «گلرنگ»

همدان - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان از رکورد زنی همدان در کشت گیاه «گلرنگ» خبر داد و گفت: امسال همدان با کاشت یک هزار و ۸۷۰ هکتار گیاه گلرنگ رکورد کاشت این محصول را کسب کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان، شهرام پرورش گفت: امسال یک هزار و ۸۷۰ هکتار از زمین‌های آیش استان همدان زیر کشت دانه‌های روغنی گلرنگ رفت و همدان در کاشت این محصول مورد نیاز کشور رتبه نخست را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور را در ایران تولید می‌کنیم، افزود: گیاه گلرنگ در زمین‌های آیش و برای سود آوری بیشتر کشاورزان کاشته شده است.

پرورش اظهار کرد: برای خرید کامل این محصول در استان همدان آماده هستیم و با توجه به میزان بارندگی در استان همدان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم گلرنگ در هر هکتار برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از سم پاشی و مبارزه با آفات در مزارع و باغات استان هم خبر داد و گفت: امسال با سم پاشی به موقع؛ در مزارع آفات وجود ندارد  و سم پاشی برای مبارزه با سن غلات و سن مادر همچنان ادامه دارد.

پرورش با اشاره به توسعه گلخانه‌ها و آبیاری نوین برای افزایش تولید محصول و کاهش مصرف آب در استان افزود: پارسال گلخانه‌های استان همدان را ۴۰ هکتار توسعه دادیم و هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه‌های استان همدان ۱۷۲ هکتار است.

کد خبر: ۸۳٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha