۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
۸ سرمایه‌گذار خارجی جدید در راه آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

۸ سرمایه‌گذار خارجی جدید در راه آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تلاش همه جانبه برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از حضور هشت سرمایه‌گذار خارجی جدید در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش بازار، حبیب امین‌زاده از فعالیت نزدیک به ۳ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و  گفت: در سال جهش تولید به همت بخش توانمند خصوصی با بهره‌وری بالایی تداوم تولید داشته‌ایم و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مقابله با بیماری کووید ۱۹ از اولین نمودهای عینی در سال گذشته بود.

وی، افزایش تولید ماسک از ۵ هزار عدد به یک‌میلیون عدد طی چهار ماه و دستیابی به مرحله صادرات محصولات تولیدی در این حوزه طی۶ ماه را نشان‌دهنده یکی از مصادیق دیگر تحقق جهش تولید نامید.

امین‌زاده با اشاره به بحث تفویض اختیار در زمینه رفع موانع تولید که از یک ماه گذشته از طریق وزارت صمت انجام شده است، ادامه داد: در جهت عملیاتی نمودن شعار سال، بخش اقتصادی استان آغاز به کار کرده و رتبه یک کشوری استان در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته نوید بخش استمرار حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در سال‌جاری خواهد بود.

وی، استمهال و تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی استان به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال را یکی از موارد حمایتی در ستاد تسهیل عنوان کرد و یادآور شد: موانع تولید صرفاً در بحث تولید نیست و باید بیش از پیش در جهت رفع موانع موجود در حوزه دانش، فناوری و محصولات تلاش کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی با تمام دستگاه‌ها به ویژه ظرفیت بالای رسانه‌ای استان، ادامه داد : باید به مسائل نگاه همه‌جانبه داشت و صدا و سیما استان می‌تواند کمک‌رسان مجموعه صمت در پیشبرد امور باشد و با ارائه اخبار کارشناسی با همراهی هم حمایت از تولید را عمیقاً در استان اجرایی کنیم.

وی با اشاره به ۲۷۰ طرح توسعه‌ای استان، از رتبه یک کشوری در این بخش خبر داد و بیان داشت: این حجم از طرح‌های توسعه‌ای نشان‌دهنده تمایل فعالان اقتصادی برای توسعه واحدها بوده و مجموعه صمت استان با تسهیل‌گری و خدمات‌رسانی مطلوب همراه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است.

امین‌زاده با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر جوازهای صادره جدید ایجادی حائز رتبه یک کشوری شده است، متذکر شد: در شرایط تحریمی و در وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی هشت سرمایه‌گذار خارجی جدید آماده سرمایه‌گذاری در استان می‌باشند و با توجه به توانمندی‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان باید در شناساندن این ظرفیت‌ها از طریق رسانه‌ها به‌صورت جدی و عملیاتی حرکت موثر انجام دهیم.

وی، اولویت امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را تکمیل زنجیره تامین و تکمیل زنجیره ارزش مزیت‌های استان عنوان کرد و افزود: در صنایعی نظیر شیرینی، شکلات و فولاد استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بسیار بالای تولیدی و صادراتی است و با سرمایه‌گذاری‌های جدید در این دو بخش اشتغال و توسعه استان به ویژه در سال‌جاری بیش از پیش رو به رشد خواهد بود.

کد خبر: ۸۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha