۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
ظرفیت های معدنی قزوین به خوبی به کار گرفته نشده است
رئیس صمت قزوین:

ظرفیت های معدنی قزوین به خوبی به کار گرفته نشده است

قزوین- افضلی، رئیس صمت قزوین با اشاره به وجود منابع غنی و ظرفیت های عظیم معدنی در قزوین گفت: تا کنون از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.

عزیزالله افضلی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: استان قزوین با وجود دارا بودن منابع غنی و ظرفیت های عظیم در حوزه معدن تا کنون نتوانسته است از این ظرفیت ها به خوبی بهره گیری کند در حالی که تقویت این حوزه می تواند به اشتغال، پویایی و اقتصاد منطقه بسیار کمک کننده باشد.

وی گفت: طارم سفلی قزوین از منابع ارزشمند معدنی در کشور به شمار می رود که پتانسیل های بالایی در زمینه های انواع مواد معدنی نظیر سرب، روی و مس دارد که با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولتی می توان این ظرفیت ها را به بهترین شکل به کار گیری کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: استفاده از ظرفیت معدنی طارم در کنار اشتغالزایی برای جوانان می تواند زمینه های توسعه و رونق اقتصادی و صنعتی منطقه را فراهم آورد.

افضلی اظهار کرد: شورای معادن استان قزوین در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» در تلاش است تا معادن راکد را احیاء و با استفاده از سرمایه گذاران جدید ظرفیت معدنی طارم را به صورت ویژه مد نظر قرار دهد.

وی تصریح کرد: در صورتی که معادن با رعایت مقررات و نکات و الزامات زیست محیطی در منطقه ای فعالیت کنند از حمایت های ویژه برخوردار خواهند شد.

کد خبر: ۸۳٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha