۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
۶ هزار و ۶۶۶ خانوار در آذربایجان غربی ودیعه مسکن دریافت کردند
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

۶ هزار و ۶۶۶ خانوار در آذربایجان غربی ودیعه مسکن دریافت کردند

ارومیه- حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۶۶ خانوار در استان توانستند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در مجموع ۲۴ هزار و ۱۵ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۱۱ نفر در استان برای دریافت ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند، افزود: نزدیک ۵۰ درصد از این خانوارها شامل ۱۱ هزار و ۸۵۸ خانوار مشمول دریافت وام ودیعه مسکن بودند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۶۶۶ خانوار موفق به دریافت وام ودیعه مسکن شده اند، عنوان کرد: تاکنون از هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال وام ودیعه مسکن درخواستی ۹۹۷ میلیارد ریال به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

حمزه لو عدم پیگیری به موقع متقاضیان، عدم احراز شرایط توسط بانک ها به همراه عدم اطلاع متقاضیان از روند دریافت وام را مهمترین دلایل بهره مند نشدن افرادی که در استان مشمول دریافت وام ودیعه مسکن هستند عنوان کرد و افزود: مبلغ این تسهیلات در استان ۱۵ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: سود این تسهیلات ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می‌شود و در دوره قرارداد تنها سود تسهیلات از سوی مستاجران پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

وی بیان کرد: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت این تسهیلات الزامی است و متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کدرهگیری باشند.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت، با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند.

کد خبر: ۸۳٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha