۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
دلالان قیمت‌گذار بازار مرغ هستند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دلالان قیمت‌گذار بازار مرغ هستند

حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دلالان قیمت‌گذار بازار مرغ هستند، گفت: زمانیکه جوجه ریزی به میزان کافی نیست، کمبود مرغ در بازار و گرانی آن موضوع دور از انتظاری نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از مشکلات موجود در بازار مرغ، گفت: هرچند مسئولان مدعی هستند مشکلات ایجاد شده در این حوزه ناشی از نظام توزیع است اما باید به این نکته نیز توجه شود که اگر تولید به میزان کافی باشد به راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها، مرغ را به دست مصرف کنندگان رساند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانیکه جوجه ریزی به میزان کافی نیست، کمبود مرغ در بازار و گرانی آن موضوع دور از انتظاری نیست، افزود: پیک مصرف در کشور ما مشخص است به طور مثال ماه مبارک رمضان، محرم و عید نوروز از جمله دوره هایی است که وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید برای آن برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه هرچند ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید مرغ اختصاص داده می‌شود اما این ارز به دست تولیدکننده واقعی نمی رسد، اضافه کرد: در سازوکار تخصیص ارز دولتی دلالان و سوداگران سود برده و مردم باید تاوان آن را پس دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که انحصار واردات دانه‌های روغنی در اختیار چه کسی است؟ ادامه داد: از آنجا که مکانیزم‌های متعددی برای توزیع کالاهای اساسی در کشور وجود دارد بنابراین می‌توان ادعا کرد که مشکل موجود در بازار مرغ ناشی از عرضه و تولید است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دلالان قیمت گذار بازار مرغ هستند، تصریح کرد: تعداد مرغداری‌ها مشخص است بنابراین می‌توان ارز دولتی را به صورت مستقیم توزیع کرد.

کد خبر: ۸۳٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha