۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
بررسی تاثیر اجرای بودجه ۱۴۰۰ بر اقتصاد کلان کشور
در سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛

بررسی تاثیر اجرای بودجه ۱۴۰۰ بر اقتصاد کلان کشور

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: زمان ابلاغ آیین نامه‌های احکام بودجه و تاثیر اجرای بودجه بر اقتصاد کلان کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح، با اشاره به اینکه نشست روز گذشته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: نوبخت به همراه معاونان و مسئولان مرتبط با مباحث در این نشست حضور یافته و ابتدا توضیحات کلی درباره مطالعات گسترده این سازمان پیرامون آمایش سرزمینی ارائه و سرفصل‌های آن را معرفی کردند.

وی ادامه داد: مقرر شد، مسئولان سازمان برنامه و بودجه در نشست‌های آینده کمیسیون جزئیات این مطالعات را برای نمایندگان تشریح کرده و به سوالات آنها در این مورد پاسخ دهند زیرا سند آمایش سرزمینی بسیار مهم بوده و در حقیقت نقشه راهی برای توسعه آینده کشور، پروژه‌های توسعه‌ای، تخصیصات بودجه‌ای و ... است.  

مفتح تاکید کرد: مباحث مربوط به بودجه سال ۱۴۰۰ در ادامه جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه توضیحات کلی را درباره اینکه هر کدام از تبصره‌ها چه احکام و چه نقاط ضعف و قوتی دارند را بیان کرده و بعد از آن اعضای کمیسیون سوالات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی از مهمترین سوالات درباره مدت زمان ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی احکام بودجه توسط دولت بود که پاسخ دادند؛ بسیاری از آیین‌نامه‌ها تنظیم شده و قرار است، بخش قابل توجهی از این آین‌نامه‌ها در جلسه فردا هیئت دولت تصویب شود و تا هفته آینده هم عمده آیین نامه‌های مورد نیاز برای اجرای بودجه تصویب خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین نمایندگان مجلس در ادامه جلسه درباره اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ در اجرا با چه مشکلاتی مواجه شده و یا خواهد شد، جداول بودجه قابلیت عملیاتی شدن پیداکرده است و یا تاثیر اجرای بودجه بر شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و رشد نقدینگی، تورم و ... سوالاتی را بیان کردند.

مفتح گفت: احکام بسیار زیادی در بودجه وجود دارد و سوال کلی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این بود که در مجموع بعد از اجرای بودجه ۱۴۰۰ چه اتفاقی در اقتصاد کشور خواهد افتاد، که سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را در این خصوص بیان کردند، در مجموع جلسه امروز بسیار مفید بود.

کد خبر: ۸۳٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha