۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
نخستین شورای حل اختلاف صنایع در قم راه‌اندازی می‌شود
برای بررسی مشکلات صنعت؛

نخستین شورای حل اختلاف صنایع در قم راه‌اندازی می‌شود

قم- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: شورای حل اختلاف صنایع در ارتباط با بحث‌های تجاری و شهرک‌های صنعتی در قم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمود سیجانی بعد از ظهر سه‌شنبه در حاشیه نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان در سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران گفت: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و مباحت تجاری و هم‌چنین شهرک‌های صنعتی نخستین شورای حل اختلاف صنعتی استان قم راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در طول دوران تحریم دستگاه قضایی از بخش صنعت و تولید حمایت‌های مطلوبی کرده و به صورت متوسط هر ماه یک دستورالعمل و مصوبه جدیدی نسبت به بهبود وضعیت تولید از جانب قوه قضاییه صادر شده است؛ حمایت بخش قضایی از حوزه اشتغال و تولید فرصت مناسبی برای رشد شاخص‌های اقتصادی و ارتقای این بخش صنایع استان خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: افراد فعال در شورای حل اختلاف صنعتی قم دغدغه تولید و اشتغال دارند که به‌رغم مسئولیت‌های اجرایی به خاطر مسئولیت اجتماعی به این عرصه ورود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فعالیت در شورای حل اختلاف صنعتی به دلیل این که در دعاوی ایجاد شده یک طرف خود را همیشه ذینفع می‌داند امر دشواری است و به همین منظور اعضای شورای حل اختلاف صنعتی قم به دلیل نداشتن تجربه آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند تا شروع موفقیت آمیزی در ورود به این بخش داشته باشند.

سیجانی اظهار داشت: افتتاح شورای حل اختلاف صنعتی می‌تواند حجم پرونده‌های ورودی مربوط به تولیدکنندگان به محاکم قضایی را کاهش دهد و برای موفقیت بیشتر در این عرصه باید از تجربه‌های موفق استان‌هایی که پیش از قم در این عرصه گام برداشته‌اند استفاده شود.

افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات به بخش‌های کشاورزی، گردشگری و کشاورزی قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع استان در سال جهش تولید، بیان کرد: در سال جاری هدف‌گذاری استان بر پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی است که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی دارد.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹ تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شده است، در حالی که هدف‌گذاری اولیه استان پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود و تا پایان سال مالی ۹۹ سه ماه دیگر زمان باقی مانده است؛ در سال جاری نیز طبق پیش‌بینی‌ها قرار است ۳۵ واحد راکد صنعتی راه‌اندازی و ۱۵۰ پروژه نیمه تمام به بهره‌برداری کامل برسد.

مشارکت ستاد فرمان اجرایی امام در طرح‌های مهم صنعتی
سیجانی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان صمت قم با ستاد اجرایی فرمام امام، گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۴۰۰ میلیارد تومان امسال برای بهره‌برداری طرح‌های نیمه تمام قم پرداخت خواهد شد و هم‌چنین مجموعه بزرگ تولید چادر مشکلی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط این ستاد با اشتغال یک هزار نفر طی دو سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: ر سال گذشته به‌رغم هدف‌گذاری اولیه استان در احیای ۲۵ واحد تولیدی، ۳۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت که ایجاد بیش از ۶۰۰ اشتغال حاصل این اقدام بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: تأمین منابع مالی استان قم با جذب ۱۱۷ درصدی تسهیلات شناور کشوری رتبه دوم را در منابع پیش‌بینی‌شده تبصره ۱۸ به دست آورده است که نرخ سود بازپرداخت در آن ۳ درصد کمتر از سایر تسهیلات حمایتی است.

وی عنوان کرد: موانع تولید در داخل استان در حد بسیار بالایی برطرف شده و برخی موانع موجود باید از طریق قوانین و مصوبات ملی برطرف شود.

گفتنی است، در سال گذشته ۴۶ جلسه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری قم برگزار شد که ۲۷۷ مصوبه داشت و از این تعداد مصوبات ۷۸ درصد آن اجرایی و قرار است مابقی طی یک زمان‌بندی مشخص تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۸۳٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha