۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
دلیل منفی بودن ۸ ماه بورس؛ عزم جدی برای مثبت نشدن وجود داشته است
کارشناس بورس مدعی شد؛

دلیل منفی بودن ۸ ماه بورس؛ عزم جدی برای مثبت نشدن وجود داشته است

صفاری معتقد است که مهمترین نیاز بازار در این روزها نقدینگی است بنابراین باید هرچه زودتر پیش بینی سود شرکت ها را اعلام کنند. اما به نظر یک عزم جدی برای مثبت نشدن بازار وجود داشته است.

حمیدرضا پیرهادی؛ گروه بورس: مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار «بازار» بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت روی ۲۰ سهم بزرگ بازار هنوز صف فروش گذاشته است اما هم اکنون مشکل اصلی بازار کمبود نقدینگی است و مصوبه ای که اخیرا تصویب شد تا هلدینگ ها اوراق بفروشند و تامین مالی برای خرید سهام کنند به این معناست که مردم وقتی در صندوق ها سرمایه گذاری می کنند مجدد از صندوق ها به بازار سرمایه تزریق شوند.

مهمترین نیاز بازار در این روزها بحث نقدینگی است  که باید هرچه زودتر پیش بینی سود شرکت ها را اعلام کنند. اما به نظر یک همیتی برای مثبت نشدن بازار وجود داشته است که از دلایل آن می توان به مواردی نظیر عدم موضع گیری صریح مسئولان عدم انتشار پیش بینی های سود شرکت ها، آزادسازی سهام عدالت و مواردی دیگر که این ها همگی در سمت طرف عرضه بازار که سنگین است را کاهش دهد

وی افزود: اما برای بهبود وضعیت بورس بایستی چند موضوع مشخص شود که مهمترین آن شفاف شدن وضعیت سیاسی کشور است. زیر مجموعه های مهم آن وضعیت برجام، وضعیت fatf و بالاخر مشخص شدن سکاندار سیاسی آینده کشور و موضع گیری آن شخص نسبت به بازار سرمایه است.

صفاری ادامه داد: در این مدت مردم دیدند با وجود اینکه مدت ها از منفی بودن بازار می گذرد اما هیچ عکس العملی از طرف مسئولان مشاهده نشد و با توجه به اینکه همواره در فصل بهار رونق بازار را داشتیم اما امسال در این بیست و چند روز نتوانستیم بازار را مثبت ببینیم و امیدوار هستیم تا در اردیبهشت و خرداد بازار این منفی ها را جبران کند.

آزادسازی سهام عدالت روی ۲۰ سهم بزرگ بازار هنوز صف فروش گذاشته است اما هم اکنون مشکل اصلی بازار کمبود نقدینگی است و مصوبه ای که اخیرا تصویب شد تا هلدینگ ها اوراق بفروشند و تامین مالی برای خرید سهام کنند به این معناست که مردم وقتی در صندوق ها سرمایه گذاری می کنند مجدد از صندوق ها به بازار سرمایه تزریق شوند

او تاکید کرد: مهمترین نیاز بازار در این روزها بحث نقدینگی است  که باید هرچه زودتر پیش بینی سود شرکت ها را اعلام کنند. اما به نظر یک همیتی برای مثبت نشدن بازار وجود داشته است که از دلایل آن می توان به مواردی نظیر عدم موضع گیری صریح مسئولان عدم انتشار پیش بینی های سود شرکت ها، آزادسازی سهام عدالت و مواردی دیگر که این ها همگی در سمت طرف عرضه بازار که سنگین است را کاهش دهد.

کد خبر: ۸۳٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha