۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
ارتباط با چین برد-برد است/ تاکید بر توان داخلی
معاون سپاه صاحب الزمان استان اصفهان:

ارتباط با چین برد-برد است/ تاکید بر توان داخلی

اصفهان- معاون سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گفت: چین سرعت عمل خوبی در علم، تکنولوژی و اقتصادی دارد و به همین خاطر تفاهم با چین از نظر اقتصادی برای ما بسیار پر منفعت خواهد بود.

به گزارش بازار، سید جلال حسینی در نشست بصیرتی با اصحاب رسانه که در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، در ارتباط با تفاهم نامه ایران و چین اظهار داشت: اگر ارتباط بهتری با شرق دنیا داشته باشیم به تدریج غرب هم ارتباط بهتری با ما خواهد داشت زیرا ارتباط با چین برد-برد است.

وی افزود: اما باید اصل و نگاه را بر توان داخلی و ظرفیت‌ها قرار دهیم چرا که اگر نگاه ما به تفاهم ایران و چین مانند برجام باشد ضرر می‌کنیم و باید با بی اعتمادی در این تفاهم نامه  پیش برویم.

در تفاهم نامه چین یک وجب خاک ایران هم واگذار نمی‌شود
معاون سپاه صاحب الزمان استان اصفهان بیان داشت: مذاکره با تمام کشورها امکان پذیر است اما آمریکا و اروپا مذاکره را برای تحمیل عقاید خود انجام می‌دهند و از سویی دیگر باید مبنای اصلی را رشد و پیشرفت کشور قرار داد که هیچ گاه زیرپایمان خالی نشود.

وی با اشاره به اینکه قدرت در شرق در حال پیشی گرفتن است، گفت: چین سرعت عمل بسیار خوبی در علم و تکنولوژی و اقتصادی دارد و به همین خاطر تفاهم با چین بسیار منفعت خواهد داشت.

چین اولین خریدار نفت ایران
معاون سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به جزئیات تفاهم نامه ایران و چین گفت: در هیچ کدام از بندهای تفام‌نامه ذکر نشده است که واگذاری صورت می‌گیرد و یا حتی از کارگرهای چینی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: چین ایران را یک کشور ژئوپلتیک می‌داند و اولین خریدار نفت ایران بوده و هست اما باز هم نباید در جزئیات به هر کشوری اعتماد کرد.

چین را وابسته کنیم
حسینی با اشاره به عدم پرداخت بدهی چین و کره تصریح کرد: علت این امر تهدیدهای آمریکا است و میزان مبادلات این کشورها با آمریکا چندین برابر ایران است که از این طریق آمریکا می‌تواند به آنها امر و نهی کند.

وی اظهار کرد: نکته اصلی در این تفاهم نامه این است که باید با افزایش حجم مبادلات با کشور چین آن را نسبت به ایران وابسته کنیم تا از این طریق امتیاز بیشتری بگیریم اما در مقابل نباید کشور ایران وابسته شود.

معاون سپاه صاحب الزمان استان اصفهان اظهار کرد: غرب معتقد است که ایران با وجود دولت انقلابی می‌تواند مشکلات خود را حل کند و به یک ابر قدرت اقتصادی تبدیل شود.

کد خبر: ۸۳٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha