۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
۲ کشور اروپایی و ۳ کشور منطقه، خواستار واکسن «کوو برکت»
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد

۲ کشور اروپایی و ۳ کشور منطقه، خواستار واکسن «کوو برکت»

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: دو کشور اروپایی و سه کشور منطقه به طور مکتوب دنبال مذاکره هستند که پس از تأمین نیاز داخلی واکسن کرونا، بتوانیم آن را به آن‌ها صادر کنیم.

به گزارش بازار، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام امروز در پایان نشست با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین مراحل تولید واکسن کرونا، گفت: واکسن کرونا برگ زرینی در تاریخ ایران خواهد شد، هم اکنون مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن برکت رو به پایان است و مصمم هستیم در پایان تیر ۱۸ تا ۲۰ میلیون واکسن کرونا تولید کنیم.

وی درپاسخ به شایعاتی که درباره تأخیر در تولید واکسن کووبرکت پیش آمده گفت: اتفاقا در هفته گذشته با لطف الهی و تلاش دوستان موفقیت‌های بزرگی در زمینه واکسن کرونا پیدا کردیم.

وی افزود: مرحله دوم آزمایش انسانی رو به پایان است و امیدواریم با ارائه مدارک در اوایل اردیبهشت آزمایش سوم انسانی را شروع کنیم، بحث تولید انبوه بسیار مهم‌تر است که خط ۳ میلیون دُز در ماه به طور کامل تکمیل شد.

مخبر گفت: تا سه هفته پیش محققان ۱۰۰ دُز از هر لیتر واکسن می‌گرفتند، روز پیش به هزار دُز رسیده است و افزایش خواهد یافت که به این معناست که در وضعیت موجود نیز بتوانیم ماهانه ۳ تا ۴ میلیون واکسن کرونا تولید کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: مصمم هستیم در اوایل اردیبهشت یک میلیون واکسن کرونا تحویل دهیم؛ خط دوم برای تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون دُز واکسن کروناست که تجهیزاتش در حال نصب است و مصمم هستیم نصب و راه اندازی آن تا پایان خرداد تمام شود. در پایان تیر ۱۸ تا ۲۰ میلیون دوز ظرفیت واکسن کرونا خواهیم داشت.

کد خبر: ۸۳٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha