۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
رشد پرشتاب صادرات چین
با جان گرفتن اقتصاد جهانی رقم خورد؛

رشد پرشتاب صادرات چین

با وجود بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در جهان، صادرات چین طی ماه گذشته میلادی (مارس)، ۳۰.۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش بازار، صادرات چین ماه مارس با سرعتی بالا رشد کرد، اما از آن سو واردات این کشور نیز به اوج خود در چهار سال گذشته رسید.

جان گرفتن دوباره اقتصاد در شرایطی که تقاضای جهانی در بحبوحه پیشرفت پویش‌های واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا در جهان، افزایش یافته است، رشد قابل توجه صادرات چین را در ماه مارس رقم زد.

داده‌های رسمی که روز سه شنبه منتشر شد فرضیه پویایی مستحکم دومین اقتصاد بزرگ جهان را که اوایل سال ۲۰۲۰ به شدت تحت تأثیر بحران بهداشتی ناشی از ویروس کرونا قرار گرفت، تقویت کرد.

طی یک سال، صادرات چین ماه گذشته میلادی (مارس)، ۳۰.۶ درصد رشد پیدا کرد، روندی که با این حال نسبت به رکورد ۱۵۴.۹ درصدی که ماه فوریه به ثبت رسید، بسیار کندتر بود.

تحلیلگرانی که رویترز نظر آن‌ها را جویا شده بود، افزایش ۳۵.۵ درصدی را برای صادرات چین پیش بینی کرده بودند.

واردات این کشور به نوبه خود در ماه مارس ۳۸.۱ درصد طی یک سال افزایش پیدا کرد که بالاترین سطح از فوریه ۲۰۱۷ است و روندی تندتر از انتظار تحلیلگران است که افزایش ۲۳.۳ درصدی را برای آن پیش بینی کرده بودند. واردات چین در ماه فوریه ۱۷.۳ درصد افزایش یافته بود.

بر اساس آمار گمرک چین، مازاد تجاری این کشور در ماه مارس به ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید در حالی که اقتصاددانان به طور متوسط مازاد ۵۲ میلیارد و ۵۰ میلیون دلاری را برای آن پیش بینی کرده بودند. مازاد تجاری چین در ماه فوریه ۳۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار بود.

در مورد مازاد تجاری چین با آمریکا، این رقم ماه گذشته کاهش یافت و به ۲۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار رسید در حالی که در ماه فوریه ۲۳ میلیارد و ۱۰ میلیون دلار بود.

با وجود آلودگی‌ها به ویروس کرونا که در شهرهای مرزی چین گزارش می‌شود، مقامات چین در کل موفق شدند موج جدید همه گیری را کنترل کنند که زمینه را برای تسریع فعالیت کارخانه‌ای فراهم کرد و میزان تولید به تدریج به سطوح پیش از بحران کرونا نزدیک می‌شود.

کد خبر: ۸۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha