۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
مجموعه خدمات مالیاتی در شرکت های مالیاتی به چه صورت است؟

مجموعه خدمات مالیاتی در شرکت های مالیاتی به چه صورت است؟

اگر فرد یا شرکتی به سوددهی برسد و یا اینکه بنا به مشکلاتی ضرر بدهد، افرادی که شامل حقیقی یا حقوقی هستند، بعد از محاسبه سود و زیان معاملات، باید آن را در قالب یک اظهارنامه مالی تنظیم کنند.

به گزارش بازار، از جمله مباحث بسیار مهم برای پیشبرد اهداف شرکت‌ها یا هر کسب و کار دیگر تسلط داشتن به کلیه‌ی امورات مالیاتی است. در واقع تمامی شرکت‌ها و موسساتی که در حوزه‌های مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند، باید به طور کامل از تمامی قوانین مربوط به امور مالیاتی اطلاع داشته باشند چرا که رفع و رجوع کردن خدمات مالیاتی جزء لاینفک فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

اما سوال اینجاست که شرکت‌ها از چه طریقی می‌توانند به این امر مهم دست یایند و اصلاً خدمات مالیاتی شامل چه مواردی می‌شود؟ شاید دم‌دست‌ترین و حتی حرفه‌ای‌ترین راه‌کار استفاده از شرکت‌هایی باشد که به ارائه انواع خدمات امور مالی مشغول هستند. حال برای پاسخ به سوالات مطرح شده، شما را دعوت به مطالعه‌ی این مقاله می‌کنیم.

انواع امور مالیاتی شرکت‌ها
به طور کلی این‌گونه خدمات را می‌توان به چندین دسته‌ی مهم تقسیم کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

اظهارنامه عملکرد دوره مالی
اگر فرد یا شرکتی به سوددهی برسد و یا اینکه بنا به مشکلاتی ضرر بدهد، افرادی که شامل حقیقی یا حقوقی هستند، بعد از محاسبه سود و زیان معاملات، باید آن را در قالب یک اظهارنامه مالی تنظیم کنند. در واقع هر شخص حقیقی به هر کسب و کاری که مشغول است، در صورت به سود رسیدن، طبق قانون باید ۲۵ درصد از سود حاصله را بعنوان مالیات بپردازد. این موضوع برای اشخاص حقوقی و شرکت‌ها نیز صدق می‌کند. بنابراین  تمامی افراد (چه حقیقی و حقوقی) باید با استخدام یک کارگروه ویژه و البته متخصص، خدمات مالیاتی کسب و کارشان را تنظیم کنند. ناگفته نماند که برای این منظور استفاده از یک شرکت مالیاتی مورد اعتماد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
نوع دیگری از مالیات وجود دارد که باید از مصرف کننده دریافت و سپس به سازمان امور مالیاتی تسلیم شود. نحوه‌ی محاسبه چنین مالیاتی را نیز باید از خدمات مالیاتی شرکت‌های ارائه دهنده جویا شد، اما به طور کلی سازمان مالیات هر ساله درصدی ثابت را برای این منظور اعلام می‌کند که توسط شرکت‌ها باید به دو حساب کاملاً جداگانه واریز شود. همانطور که می‌دانید اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دارای دو قسمت است که بخش ابتدایی برای فروش و صادرات محصولات در نظر گرفته می‌شود و بخش دیگر نیز برای خرید و واردات در مالیات‌های پرداخت شده به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید که چنین خدمات مالیاتی نیز باید توسط افراد خبره محاسبه شود.

لیست مالیات حقوق
همه‌ی افرادی که دارای شغل هستند و به طور کلی از یک حقوق و یا حتی مزایا بهره‌مند می‌شوند و شاید عضو بیمه تأمین اجتماعی هم باشند، بلااستثنا باید قسمتی از دریافتی خود را در قالب مالیات به وزارت اقتصاد و دارایی تقدیم کنند. البته میزان مالیات برای هر فرد با توجه به مقدار حقوقی که دریافت می‌کند، متفاوت خواهد بود. با این حال به صورت سالیانه و با توجه به اینکه مقدار حقوق افراد در ابتدای سال مشخص می‌شود، طی ابلاغیه‌ای به ادارات و شرکت‌ها درصد مالیات حقوق‌بگیران اعلام خواهد شد. (معمولاً این‌گونه مالیات از حقوق ماهانه کارمندان کسر خواهد شد).

حال توجه داشته باشید که اگر شرکتی را به صورت نوپا راه‌اندازی کرده‌اید باید از تمامی قوانین مالیات به جهت کسر از حقوق کارمندان‌تان مطلع باشید که برای این منظور باید از شرکت مالیاتی که خدمات مالیاتی ارائه می‌دهند استفاده کنید.

مجموعه خدمات مالیاتی در شرکت های مالیاتی به چه صورت است؟

ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم
طبق این دستورالعمل تمامی افراد حقوقی و البته حقیقی باید لیست کاملی از تمامی معاملات خود را در انتهاب هر فصل جمع آوری کرده و به سازمان امور مالیاتی تسلیم کند. به طور کلی مالیات برای این‌گونه کالاها به دسته‌های مستقیم و غیر مستقیم تقسیم‌بندی می‌شود. پر واضح است که مالیات‌های مستقیم را به دیگری نمی‌توان منتقل کرد که شامل مواردی همچون مالیات بر ارث، مالیات بر درآمد و مواردی از این دست است. همچنین مالیات غیر مستقیم نیز به صورت واسطه‌ای از افراد دریافت می‌شود. برای مطلع شدن از جزئیات این ماده از قانون، بهتر است که از خدمات مالیاتی شرکت‌های مربوطه بهره ببرید.

صورت فصلی معاملات

طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، تمامی شرکت‌ها؛ چه دولتی و چه خصوصی، مهلت  ارسال صورت معاملات فصلی  ۴۵ روز میباشد، گفتنی است که روشهای  ارسال صورت‌ معاملات فصلی  به صورت برخط (آنلاین) و غیر بر خط (آفلاین) میباشد و در صورتیکه در مهلت مقرر قانونی ارایه نگردد شامل جریمه خواهد شد.

در آخر نیز عنوان کنیم که اگر مدارک مربوط به خدمات مالیاتی شرکت‌ها دیر ارسال شود، مشمول جریمه خواهد شد که میزان آن در حال حاضر حداقل ۱۰ درصد است. ناگفته نماند که استفاده از کد اقتصادی دیگر شرکت‌ها نیز شامل جریمه ۲۰ درصدی خواهد بود.

مزیت‌های استفاده از خدمات مالیاتی الکترونیکی
همانطور که حتماً واقف هستید، استفاده از شرکت‌های مالیاتی که به خوبی می‌توانند در زمینه امور مالیاتی مشاوره دهند یکی از حسن‌های این‌گونه خدمات مالیاتی است که در زمان صرفه‌جویی خواهد شد. ضمن اینکه احتمال به اشتباه افتادن در هنگام ثبت اطلاعات نیز به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد. حال اگر برای استفاده از چنین خدماتی سردرگم هستید و نمی‌دانید که از خدمات کدام شرکت استفاده کنید بند آخر این مقاله را مطالعه نمایید.

تمامی موارد ذکر شده توسط یک وکیل مالیاتی خبره میتواند صورت گیرد. وکیل مالیاتی با اشراف کاملی که بر آیین نامه‌ها و قوانین اداره مالیات دارد می‌تواند در مراجع رسیدگی، از اظهارنامه مالیاتی شرکت دفاع کند. او در دفاعیه خود استانداردهای مالی مشخص شده از اداره مالیاتی را در نظر می‌گیرد.

خدمات حسابداری مالیاتی پیشگامان حساب

مجموعه خدمات مالیاتی در شرکت های مالیاتی به چه صورت است؟

همانطور که در این مقاله مشاهده کرده‌اید، خدمات متنوع مالیاتی باید توسط شرکت‌های معتبر انجام شود. اگر شما هم دارای یک شرکت هستید و درصدد همکاری با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات امور مالی هستید پیشنهاد می‌کنیم که از شرکت حسابداری پیشگامان حساب بهره ببرید. این شرکت با دارا بودن افراد باتجربه در این امر، به خوبی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

برای اطلاعات بیشتر از خدمات حسابداری، خدمات مالیاتی، خدمات حسابرسی، وکیل مالیاتی، مشاوره مالیاتی با شرکت پیشگامان حساب تماس حاصل فرمایید و از مشاوره مالیاتی رایگان بهره‌مند شوید. برای این منظور کافی است که از شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۵۸۶۸ استفاده نمایید.

کد خبر: ۸۳٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha