۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
تلاش برای تولید واکسن «اسپوتنیک وی» در خاک ایران
وزیر امور خارجه روسیه عنوان کرد

تلاش برای تولید واکسن «اسپوتنیک وی» در خاک ایران

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: در زمینه مقابله با کرونا و تامین «واکسن اسپوتنیک وی» تلاش کردیم واکسن در خاک ایران به صورت مشترک تولید شود.

به گزارش بازار، سرگئی لاوروف در ابتدای نشست خبری مشترک با آقای ظریف با اشاره به آنچه در گفتگوها با همتای ایرانی اش مطرح شده افزود : دیالوگ سیاسی بین دو کشور منظم و پر محتواست.

وی با اشاره به استمرار همکاریهای گوناگون بین ایران و روسیه ادامه داد: توافقنامه فرهنگی که بین دو کشور امضا شد بسیار موضوع خوبی خواهد بود. خوشحالیم زبان روسی و فارسی در هر دو کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه قرار بر این شد همکاری ها در چارچوب اتحادیه اقتضادی اوراسیا افزایش پیدا کند، گفت: در زمینه مقابله با کرونا و تامین "واکسن اسپوتنیک وی" تلاش کردیم واکسن در خاک ایران به صورت مشترک تولید شود.

لاوروف با اشاره به امضای سند همکاری تقویت امنیت اطلاعات تهران و روسیه در جریان سفر آقای ظریف به روسیه گفت: امروز برای یک موافقت نامه بین دولتی دیگر در حوزه امنیت بیولوژیک تلاش کردیم، که مسئله مهمی در جهان امروز است.

وی همچنین از بررسی مسئله برجام در گفتگو ها با همتای ایرانی خبر داد و افزود: باید همه را به این دعوت کنیم که به اجرای سند برجام برگردند.

لاوروف با اشاره به اینکه سوریه هم موضوع گفتگوهای امروز بوده است، گفت: روسیه ابتکاری برای امنیت جمعی با خلیج فارس داشته است.

وی همچنین اظهار داشت: روسیه به طور مدارم از این پیش فرض پیروی می کند که غلبه بر اختلافات انباشته شده در منطقه خلیج فارس فقط با گفتگوی جامع و احترام متقابل و با در نظر گرفتن منافع و نگرانی های همه طرف ها ممکن است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: هر چه زودتر گفتگوها با این موضوع آغاز شود به همان اندازه زودتر شانس های واقعی برای بهبود شرایط به وجود می آید.

وی اضافه کرد : در همین راستا، ما به ابتکار دیرینه خود برای تضمین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس توجه نشان می دهیم و در تمایز با برخی نقشه ها که بعضی دولت ها با اهداف مقابله یا با اتهام آشکار ضد ایرانی در حال ترویج آن هستند، ما از تشکیل یک برنامه وحدت سازنده، ایجاد سازوکارهایی برای پاسخگویی مشترک به چالش ها و تهدیدها و با مشارکت همه کشورها در منطقه خلیج فارس شامل ایران و همسایگان آن حمایت می کنیم.

لاوروف یادآور شد: طرح ابتکار صلح هرمز که توسط تهران پیشنهاد شده نیز بر مبنای اصول مشابه بنا نهاده شده است.

کد خبر: ۸۳٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha