۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
افزایش بهای ۳۰ درصدی قطعات خودروی تولید داخل| قطعات بی کیفیت در بازار جولان می دهند
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی در گفتگو با «بازار»:

افزایش بهای ۳۰ درصدی قطعات خودروی تولید داخل| قطعات بی کیفیت در بازار جولان می دهند

کاظمی، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به افزایش دستمزدها، گفت: قیمت قطعات تولید داخل  ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و این مساله ناشی از تورم وارد شده به صنعت است.

بازار؛ گروه خودرو: مهدی کاظمی سخنگو صنف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با اشاره به تعطیلی و شیوع کرونا، در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: با توجه به اینکه صنف لوازم یدکی خودرو جز گروه یک مصوب شده، فعالیت همچنان در بازار وجود دارد. صنف ما خدماتی ارائه می‌دهد که اکثریت مردم به آن نیاز دارد. در فروردین ماه سال گذشته به دلیل تعطیل کردن بازار لوازم یدکی نارضایتی ایجاد شد. آمبولانس‌ها و ناوگان‌های حمل و نقلی به این صنف نیاز دارند، بنابراین امسال تصمیم به فعالیت این صنف گرفتند.

کاظمی با اشاره به افزایش قیمت قطعات، افزود: تورومی که از ناحیه سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار در رابطه با افزایش حقوق کارمندها و کارگران ایجاد شده است، تولید کننده ایرانی را به سمت افزایش قیمت‌ها سوق داده است. بنابراین قیمت قطعات تولید داخل  ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. قطعاتی که از سال گذشته در بازار موجود بوده، تغییر قیمتی نکرده، اما هر قطعه‌ای که در سال جاری به بازار عرضه شود، با افزایش قیمت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، تلاش کردیم کمبودهای بازار را مرتفع کنیم، ادامه داد: مشکل کمبود قطعه در بازار نداریم. اما برای آن دسته از خودروهایی که تیراژ بسیار کم دارند، تولید قطعات وجود نداشته و کمبود ایجاد خواهد شد. در این صورت نیز همکاران ما در مدت کوتاهی بنا به درخواست مشتری می‌توانند آن را تامین ‌کنند.  

کاظمی با اظهار داشتن موضوع رکود در بازار، بیان کرد: با توجه به انتخابات پیش رو مقداری رکود در بازار وجود دارد، اصولا تولیدکننده به آینده نگاه کرده و برحسب نوسان قیمت اقدام به تامین کالا می‌کند. تکلیف انتخابات روشن شود، اوضاع بازار نیز بهتر خواهد شد.  

این مقام صنفی در پایان با اشاره به وجود قطعات بی کیفیت در بازار، گفت: نتوانستیم به هیچ وجه از ورود قطعات بی کیفیت به بازار پیشگیری کرده و نمی‌توانیم این موضوع را انجام دهیم. تنها سازمان‌هایی که می‌تواند مانع از ورود قطعات بی کیفیت شوند، وزارت صمت، گمرکات و استاندارد هستند. اگر این سه سازمان با اتحادیه‌ها همکاری کارشناسانه داشته باشند می‌توانند از ورود قطعات بی کیفیت جلوگیری کنند.

به گفته وی، ما از هم صنفان خود خواسته‌ایم در صورت عرضه قطعات بی کیفیت و شکایت مشتری، قطعه را با نمونه با کیفیت تعویض با وجه پرداختی را عودت دهند.

کد خبر: ۸۳٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha