۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ به مرز ۵۰ میلیون تن رسید

تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ به مرز ۵۰ میلیون تن رسید

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ در سال ۹۹، با افزایش ۵ درصدی، به مرز ۵۰ میلیون تن نزدیک شد.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۹، ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۳۵ تن، «چادرملو» ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۱۹ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۴۵ تن، «مرکزی» ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۹۳ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۶۶۱ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۲۱ تن، «صبانور» یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۲ تن و «جلال آباد» ۳۹۷ هزار و ۸۰۸ تن، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، ۲۶۵ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره تولید کردند.

تولید ۳.۵ میلیون تن کنسانتره در اسفند
میزان تولید کنسانتره در اسفند ۹۹، حدود ۳ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۵۲۲ تن)، ۵ درصد کاهش یافت.

طی ۱۲ ماهه سال ۹۹، شرکت های بزرگ ۱۸میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸ تن کنسانتره به شرکت ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۲۰ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۲۸ تن)، حدود ۸ درصد کاهش نشان می دهد.

میزان ارسال کنسانتره در اسفند نیز یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۹۲ تُن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۵۵ تن)، حاکی از کاهش حدود ۱۷ درصدی است.

کاهش ۵۴ درصدی تولید دانه بندی
شرکت های بزرگ، طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۳۳ تن)، ۵۴ درصد کاهش نشان می دهد.

کد خبر: ۸۳٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha