۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
مزایا و معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین یکی از محبوب ترین پول های الکترونیکی در جهان می باشد که به صورت همتا به همتا طراحی شده است.

بازار؛ گروه بورس و رمزارزها: بیت کوین یکی از محبوب ترین پول های الکترونیکی در جهان می باشد که به صورت همتا به همتا طراحی شده است. هیچگونه محدودیتی در خرید بیت کوین وجود ندارد و شما یا هر شخص دیگری از هر کجای دنیا می توانید به راحتی بر روی این ارزدیجیتالی سرمایه گذاری کنید.

رفته رفته با وجود پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد این خواهیم بود که چگونه تک تک کسب و کارهای مختلف وابسته به دنیای پیشرفته می شوند و یکی از همین کسب و کارهای موفق متعلق به دنیای ارزهای دیجیتالی می باشد.

البته به جزء بیت کوین ارزهای دیجیتالی مختلفی در جهان وجود دارد که تعداد شان از ۱۰۰ هم بیشتر است! اما چیزی که سبب پر طرفدار بودن این ارز شده، وجود مزایای منحصر به فردی است که دارد!

البته نمی توان گفت که این ارز هیچ نقص یا عیبی ندارد! به همین خاطر هم قصد داریم تا در این مطلب هم به معایب و هم به مزایای بیت کوین بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین

· نقد شوندگی در مقابل هر نوع واحد پولی در جهان

اولین و مهم ترین ویژگی مثبت بیت کوین این است که شما می توانید در حین فروش این ارز الکترونیکی، پول آن را به هر واحد رایجی که در جهان وجود دارد دریافت نمایید!

برای مثال می توانید بیت کوین های تان را بفروشید و در قابلش دلار، یورو و حتی ریال بگیرید! و این موضوع در حالی است که بسیاری از ارزهای دیجیتالی چنین قابلیتی را ندارند و نمی شود حتی آن ها را به راحتی فروخت چه برسد به اینکه بتوانید به صورت هر نوع واحد پولی دریافتش کنید!

· محبوبیت در بین کاربران

بیت کوین یک ارزدیجیتالی قدیمی و معتبر است که از سال ۲۰۰۹ تا به اکنون در بازار الکترونیکی وجود داشته و کارنامه موفقی دارد! و به همین دلیل هم چه بخواهید و چه نخواهید در کل جهان محبوب است، چراکه در همان با موفقیت های چشمگیری روبرو شد و به همین دلیل هم بسیاری از مردم خرید بیت کوین را به سایر ارزهای دیگر ترجیح می دهند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

· با بیت کوین تراکنش بین المللی داشته باشید

با بیت کوین حتی می توانید تراکنش های مالی آن هم در سطح بین المللی داشته باشید. در واقع با خرید بیت کوین هیچگونه کارمزد اضافه به از دریافت کننده داده نمی شود. برای مثال شما می توانید برای سرمایه گذاری بر روی این ارز حدود ۱ میلیون دلار از پول تان را با کمترین میزان کارمزد یعنی ۵ دلار انتقال دهید!

· با بیت کوین امنیت خواهید داشت

از دیگر مزایای چشم گیر بیت کوین که اتفاقا بسیار هم فاکتور مهمی به حساب می آید این است که دارای شبکه ای با بالاترین امنیت می باشد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید مثالی برای تان می زنیم.

در حالت عادی اگر بخواهید تراکنشی عادی انجام دهید از روش های مختلفی مانند استفاده مستقیم از کارت بانکی یا روش های پرداختی آنلاین بهره می برید و در هر صورت ریز تا درشت تراکنش هایی که از طریق حساب بانکی تان داشته اید بررسی شده و زیر نظر سازمان یا بانکی خاص است!

در صورتیکه برای خرید بیت کوین و معامله آن تنها چیزی که قابل بررسی و مشاهده می باشد، کیف پول دیجیتالی شماست و دیگر اجازه هیچگونه پیگیری و یا سوء استفاده و هک حساب بانکی تان توسط افراد سود جو وجود ندارد!

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

· هزینه تراکنش مقرون به صرفه

پس از خرید بیت کوین هنگامی که می خواهید تراکنش انجام دهید، نیازی به پرداخت هزینه های بالا نیست و با چند سنت می توان بیشتر تراکنش های تان را انجام دهید.

· مقاوم و بی واسطه

همانطور که در قسمت بالا به این موضوع اشاره ای داشتیم بیت کوین یک ارزدیجیتالی غیر مستقیم است که توسط تمامی کاربران متصل به آن کنترل می شود و هیچگونه مجموعه، بانک، موسسه و یا نهادهای دولتی در آن دست ندارند و از همین جهت می توان گفت که یک ارز بسیار مقاوم به شمار می رود.

· کمیاب و در عین حال معتبر و رایج

شاید فکر می کنید آنقدر بیت کوین وجود دارد که باعث پر طرفدار بودنش در کل جهان شده! در صورتیکه اینگونه نیست و تعداد نسبتا کمی در کل دنیا بیت کوین استخراج شده و خرید و فروش می شود اما با وجود کمیاب بودنش باز هم اعتبار دارد و موجب اعتماد مردم برای سرمایه گذاری بر روی آن شده است.

معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

· مورد استفاده قرار گرفتن کلاهبرداران

در قسمت بالا از امنیت بیت کوین گفتیم که هنوز هم درست است اما متاسفانه بیت کوین یک شبکه خرید و فروش ناشناس است که همین موضوع بستری شده تا کلاهبرداران بتوانند از طریق آن پول های شان را انتقال دهند!

· قیمت های ناگهانی

بیت کوین قیمتی غیر ثابت و غیر پیش بینی دارد! و ممکن است مانند دلار در ایران وضعیتی نوسان دار داشته باشد. بسیاری از معامله گرها هر قیمتی که خودشان دوست دارند بر روی این ارز می گذارند و این ممکن است که گاهی اوقات در خرید بیت کوین دچار تردید شوید!

· امکان ضرر در خرید و فروش بیت کوین

یکی دیگر از معایب بیت کوین این است که احتمال ضرر هم در آن وجود دارد البته نه به برای همه! بلکه برای آن دسته از افرادی که بدون هیچ آگاهی از بازار بیت کوین شروع به فروش یا خرید آن می کنند و همین باعث ضررهای  جبران ناپذیری به آن ها می شود.

· عدم وجود پشتیبان برای رسیدگی به مشکلات!

بیت کوین همانند بانکی نیست که اگرمشکلی برای حساب تان به وجود بیاید به سراغ رئیس آن بروید و مشکل تان را مطرح کنید! بیت کوین هیچ واسطه یا نهادی ندارد و توسط کاربران در سراسر جهان می چرخد و این به این معنی است که اگر مشکلی برای تان به وجود بیاید کسی نیست تا به آن رسیدگی کند.

البته مشکلات تنها زمانی به  وجود می آیند که شما بدون آگاهی و آموزش های لازمه اقدام به خرید بیت کوین در بدترین زمان ممکن و یا فروش آن بکنید! و یا مثلا اگر گذرواژه خصوصی کیف پول خود را فراموش کنید برای همیشه سرمایه تان از دست خواهد رفت!

به طور کلی درست است که بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز به شمار می رود اما باید در انتخاب مواردی همچون کیف پول مناسب و صرافی معتبر دقت کنید و از مشاوران زبده راهنمایی بگیرید.

معرفی صرافی ارز دیجیتال

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید  قبل از ورود به دنیای سرمایه گذاری الکترونیکی در نظر داشته باشید، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب و معتبر می باشد. در واقع کار صرافی مخصوص ارز این است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا در ازای پول تان بیت کوین یا هر نوع ارزدیجیتالی را دریافت کنید.

صرافی های مخصوص ارزدیجیتال با صرافی های معمولی فرق دارند و معمولا به صورت یک پلتفرم یا وب سایت می باشند که شما یا سایر سرمایه گذاران باید به آن مراجعه کنید و معمولا تمامی تراکنش ها و معاملات مالی تان به صورت دورکاری انجام می شود و نیازی نیست که به نهاد یا موسسه خاصی مراجعه کنید.

که البته همه صرافی ها باید حداقل یک نمایندگی فعال داشته باشند. جالب است بدانید که می توانید علاوه بر سرمایه گذاری در بیت کوین در این صرافی ها هم مشغول به کار شوید و درآمدزایی داشته باشید.

برای فعالیت در صرافی ارزدیجتال باید به نوع آن و ساختارش دقت کنید. برای مثال در برخی از این صرافی ها عملکرد به صورت خطی  بوده و در برخی دیگر به صورت فیزیکی. آن هم به این صورت که ابتدا باید ارز دیجیتالی مورد نظرتان را که صرافی آن را ساپورت می کند را انتخاب کنید و بخرید تا در حساب تان ذخیره شود.

و در مرحله های بعدی در زمان مناسب باید اقدام به خرید و فروش ارز کرده و سودش را دریافت کنید. برخی از صرافی های ارزدیجیتالی به صورت واسطه در میان خریدار و فروشنده قرار می گیرند و در هر معامله مبلغی را به عنوان کارمزد از آن کم می کنند.

البته در تمامی این پروسه ها زمانی موفقیت آمیز خواهند بود که یک صرافی معتبر را انتخاب کنید که در این میان پیشنهاد می کنیم به ارزینجا مراجعه نمایید.

این صرافی دارای پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته می باشد و اگر در هر ساعتی از شبانه روز مشکلی برای تان پیش بیاید و سوالی داشته باشید، می توانید با کارشناسان مربوطه صحبت کنید.

در چند سال اخیر که بازار ارزدیجتال در ایران بسیار داغ و پر طرفدار شده صرافی های زیادی شروع به فعالیت کرده اند که باید بگوییم در میان همه آن ها ارزینجا عملکردی قابل قبول داشته و سرمایه گذاران ایرانی زیادی از طریق آن به بازار ارز الکترونیکی وارد شده اند.

این صرافی به هیچ موسسه بانک یا نهاد خاصی وابسته نیست و همین امر موجب اعتماد مردم به آن شده است. البته صرافی های معتبر دیگری هم در ایران وجود دارد که می تونید با کمی جستجو در اینترنت، خواندن نظرات سرمایه گذاران و کاربران مختلف و همچنین تحقیقات گسترده تر بهترینش را برای معاملات خود انتخاب نمایید.

کد خبر: ۸۳٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha