۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
افتتاح ۲۹۰ طرح در صنعت آب و برق تا پایان ۱۴۰۰
وزیر نیرو اعلام کرد

افتتاح ۲۹۰ طرح در صنعت آب و برق تا پایان ۱۴۰۰

اردکانیان، وزیر نیرو از افتتاح و بهره برداری از ۲۹۰ طرح در صنعت آب و برق و در قالب پویش «هرهفته الف ب ایران» تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در دومین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران با اشاره به اینکه ۱۷۳ طرح از این تعداد تا پایان دولت دوازدهم افتتاح و بهره برداری خواهند شد افزود: برای این طرح‌ها که در سراسر کشور افتتاح خواهند شد ۴۳ هزارمیلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی گفت: ۵ سد مخزنی، سه شبکه آبیاری زهکشی برای ۱۰ هزار هکتار، ۱۳ تصفیه خانه آب، ۱۹ تصفیه خانه فاضلاب، ۱۰ واحد نیروگاه برق حرارتی، ۲۵ نیروگاه مقیاس کوچک، ۲۱ نیروگاه تجدید پذیر، برق رسانی به ۲۰۶ روستای باقی مانده، ۳۶ طرح پست و خطوط انتقال در مناطق مختلف کشور و آبرسانی به ۴۰۰ روستا با جمعیت ۳۸ هزارنفر، طرح‌های قابل اجرا تا پایان دولت دوازدهم است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته (پس از تعطیلات) در سال ۱۴۰۰, ۹ طرح با سرمایه گذاری ۳۴۲۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است ادامه داد: در پویش #هرهفته الف ب_ایران در سال گذشته برنامه برای بهره برداری از ۲۵۰ طرح با اعتباری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان انجام شد که در پایان سال ۳۰۷ طرح با صرف اعتباری معادل ۸۱ هزار میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره برداری رسید که این نحوه عملکرد امسال نیز با کیفیت بهتری از سال گذشته برقرار خواهد بود.

اردکانیان با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری گفت: ما برای تابستان امسال باتوجه به کاهش بارندگی‌ها برنامه ریزی کرده ایم که البته در این راستا از مصرف کنندگان برق در بخش‌های مختلف، توقع همکاری بیشتری داریم و امیدواریم با وجود کاهش بارندگی ها، در تابستان امسال بتوانیم آرامش را برای مردم ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو نقش اصلی در تامین زیرساخت‌های لازم در بخش آب و برق برای بخش تولید دار افزود: برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده حداکثری و مناسب از بودجه ۱۴۰۰ انجام شده و حتی همکاران من برای استفاده از همه روزنه‌های قانونی در قالب احکام پشتیبانی تدارک لازم را دیدند تا بتوانیم اثرات مثبت آن را در سراسر کشور ببینیم.

کد خبر: ۸۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha