۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
مزایا و معایب مصوبه اخذ مالیات از مناطق آزاد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عنوان کرد

مزایا و معایب مصوبه اخذ مالیات از مناطق آزاد

کارشناسان در خصوص مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای اخذ مالیات از فعالیت های مناطق آزاد مزایا و معایبی قائل هستند.

به گزارش بازار، محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، اظهار داشت: مصوبه اخذ مالیات از مناطق آزاد از یک طرف برای تقویت بودجه دولت مزایای خوبی دارد ولی در عین حال میتواند مزایای و مشوق های سرمایه گذاری در این مناطق را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به مشوق ها و مزایای اختصاص یافته به مناطق آزاد گفت: در حال حاضر دولت بمنظور جذب سرمایه گذاری و رونق مناطق آزاد مشوق ها، معافیت های مالیاتی و مزایایی اختصاص داده است اما با اجرای مصوبه اخذ مالیات از فعالیت ها در مناطق آزاد درآمد ها و مزایای فعالان این مناطق تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بر ضرورت ثبات قوانین و مقررات در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: ثبات قوانین و مقررات از مولفه های مهم برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به شمار می آید و عدم ثبات در این مقررات می تواند این سرمایه گذاران را دچار تردید کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان پشتیبانی ها و مانع زدائی ها از تولید و فعالان اقتصادی، حمایت های بیش از پیش مسئولان را از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد خواستار شد.

محمدرضا عبدالرحیمی حذف مقررات زائد و بوروکراسی و رفع موانع راه اندازی کسب کارها را برای رونق تولید و تسهیل فعالیت صاحبان کسب و کار از جمله در مناطق آزاد بسیار موثر و ضروری دانست.

کد خبر: ۸۳٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha