۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
 ۵۰ سازه غیرمجاز ساحلی در مازندران تخریب شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران:

۵۰ سازه غیرمجاز ساحلی در مازندران تخریب شد

نوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: با تخریب ۵۰ سازه غیرمجاز ساحلی ۳۱ هزار مترمربع از نوار ساحلی خزر در استان آزادسازی شد.

به گزارش بازار به نقل از بنادر مازندران، محمدتقی انزان با اشاره به آزادسازی ۳۱ هزار مترمربع نوار ساحلی طی سه سال گذشته افزود: این میزان آزادسازی با تخریب و جمع آوری ۵۰ سازه غیر مجاز ساحلی به دست آمد.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در راستای انجام وظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی، با حمایت دستگاه قضایی، طی سال ۹۹ نسبت به قلع و قمع ۱۷ سازه غیرمجاز دریایی به طول ۱۲ هزار متر در مناطق ساحلی استان مازندران اقدام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: در سال ۹۸ نیز تعداد ۱۷ مورد سازه غیر مجاز به طول ۱۰ هزار و ۱۵۰ متر تخریب و جمع آوری شد.

وی همچنین بیان کرد: در همین راستا در سال ۹۷ نیز ۱۶ مورد سازه غیر مجاز به طول ۹ هزار و ۲۰۰ متر قلع و قمع شد.

انزان پور یادآور شد: با قلع و قمع سازه‌های یاد شده و رفع تصرف کامل آن‌ها، اراضی ساحلی جهت بهره برداری در اختیار عموم قرار گرفت.

گفتنی است براساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ و ماده واحده مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی در دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی ممنوع است.

کد خبر: ۸۳٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha