۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
مرگ آبخوان دشت قزوین ناشی از عدم رعایت الگوی کشت مناسب است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

مرگ آبخوان دشت قزوین ناشی از عدم رعایت الگوی کشت مناسب است

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت:با توجه به  ایجاد بحران آب در استان، عدم رعایت الگوی کشت مناسب به مرگ آبخوان دشت قزوین ناشی می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی با بیان اینکه مرگ آبخوان دشت قزوین ناشی از عدم رعایت الگوی کشت مناسب است، اظهار داشت: یکی از اهداف طرح آمایش سرزمین، توزیع مناسبِ صنعت، کشاورزی ، جمعیت و... بر اساس امکانات و پتانسیل های موجود است که این توزیع، بالاخص در حوزه کشاورزی بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: الگوی کشت مناسب برای هر منطقه، الگویی است که متناسب با میزان منابع آب و خا ک موجود و نه بر پایه ی سود آوری و فرصت طلبی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با گلایه از کشت محصولات پر آب بر همچون صیفی جات در دشت قزوین اظهار داشت: دشت ممنوعه قزوین از کمبود منابع آبی به شدت رنج میبرد و تخلیه آبهای زیر زمینی در این دشت، خسارات جبران ناپذیری که بارز ترین آنها فرونشست زمین است را برجای میگذارد که مرگ آبخوان دشت قزوین و نابودی کشاورزی را در آینده به همراه خواهد داشت واین پدیده متاسفانه نتیجه بی تدبیری  عده ای است که دود آن در چشم تمام مردم خواهد رفت.

مهدیخانی در پایان افزود:با توجه به اطلاعیه وزارت نیرو،  بارشهای سال آبی جاری نسبت به سال گذشته بالغ بر ۳۰ درصد کاهش داشته و منابع آبی استان با افت زیادی روبرو شده اند. لذا مسئولین ترویج در سازمان جهاد کشاورزی  نسبت به  اطلاع رسانی و آموزش اصلاح الگوی کشت و تعیین گونه های کم آب بر و آیش گذاری زمین برای کشاورزان اقدام نمایند.

وی ادامه داد: شایسته است کشاورزان زحمت کش استان نیز نسبت به کشت جایگزین دیم، کم آب بر و رها سازی زمین در سال جاری اقدام نمایند.

کد خبر: ۸۳٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha