۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
محاسبه راحت تر و حجم کمتر با حذف ۴ صفر از پول ملی
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

محاسبه راحت تر و حجم کمتر با حذف ۴ صفر از پول ملی

قادری، عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس گفت: کارشناسان اقتصادی محاسبه راحت تر و جابجایی حجم کمتر اسکناس را از مزایای حذف ۴ صفر از پول ملی عنوان می کنند.

به گزارش بازار، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر انتقادهایی نسبت به زمان اجرای این طرح وجود دارد ولی در مجموع حذف ۴ صفر از پول ملی می تواند به محاسبه راحت تر در مبادلات و معاملات و نیز جابجایی حجم کمتری از اسکناس در خریدها کمک کند.

وی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح، اظهار داشت: خرداد پارسال شورای نگهبان ایراداتی به این طرح گرفته بود که این ایرادات اکنون برطرف شده و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم برای اجرای هرچه بهتر این طرح تاکید کرد و گفت: دولت و بانک مرکزی باید با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های لازم زمینه را برای اجرای هرچه بهتر این طرح و کاهش مشکلات برای مردم فراهم سازند.

وی در خصوص روند اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح از مدتی پیش به صورت تدریجی با کمرنگ کردن ۴ صفر در اسکناس ها توسط بانک مرکزی آغاز شده است و بتدریج کامل تر خواهد شد.

جعفر قادری افزود: کلیات قانون حذف ۴ صفر از پول ملی قبلا در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و با رفع ایرادات شورای نگهبان تصویب نهایی آن با بررسی پیشنهادها و اصلاحات لازم بزودی در مجلس به انجام خواهد رسید.

وی در خصوص آثار و چشم انداز اجرای این طرح اظهارداشت: حذف ۴ صفر از پول ملی علاوه بر کمک به کاهش هزینه چاپ اسکناس به تسهیل روند مبادلات پولی و مالی و کاهش حجم حمل اسکناس کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۸۳٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha