۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
احداث راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

احداث راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است

لرستان- ویسکرمی، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: احداث پروژه راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک به چهار هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد درحالیکه امسال فقط حدود ۱۲۰ میلیارد بودجه برای آن تخصیص داده شده که این میزان، جوابگوی پروژه نیست.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت و نقش سرمایه گذار خارجی در توسعه استان، اظهار داشت: ما باید به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی باشیم چون نمی‌توان به بودجه‌های دولتی امیدوار بود.

وی افزود: تلاش ما این است که مشکلات واحدهایی که سرمایه‌گذاران خصوصی در آنها کار می‌کنند را رفع کنیم، گردشگری را رونق بخشیم و بیمارستان‌ مهرگان و هتل صخره ای را تعیین تکلیف کنیم که با شرایط فعلی کشور انجام آنها به زودی امکان پذیر نیست لذا تلاش می‌کنیم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به استان دعوت کنیم که لازمه آن همکاری مسئولین و اعتمادسازی است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که سرمایه‌گذاران رغبت کنند در حیطه‌های مختلف مثل معدن، گردشگری، کشاورزی و دامپروری استان ورود پیدا کنند؛ فعلا پیگیری‌ها در حال انجام است و زمانی که به نتیجه برسد به مردم اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد بودجه‌ای که به استان‌ها تخصیص داده می‌شود به صورت متمرکز در تهران و در اختیار وزراست و فقط ۲۰ درصد آن به استان وارد می‌شود، تصریح کرد: ما تنها برای ساخت راه آهن دورود- خرم آباد- اندیمشک حداقل چهار هزار میلیارد نیاز داریم، ولی امسال حدود ۱۲۰ میلیارد بودجه برای آن تخصیص داده شده و ممکن است در نهایت این مبلغ کمتر هم بشود که این گونه بودجه ها خیلی قابل توجه و کارساز نیست.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: ما باید سرمایه‌گذاری خصوصی را ترویج و تشویق کنیم تا از این طریق واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل استان، راه‌اندازی شده و اشتغال‌زایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه لرستان از نظر بودجه عمرانی رتبه هفتم را در کشور دارد اما جوابگوی نیاز استان نیست، گفت: برخی طرح‌ها مانند آزادراه خرم‌آباد- بروجرد پروژه‌های ملی هستند و قرار شده تا پایان دولت افتتاح شوند؛ اما پروژه‌هایی که پیشرفت آنها زیر ۵۰ درصد است با این نوع بودجه‌های قطره چکانی و شرایط تورمی موجود، به زودی افتتاح ‌نمی‌شوند.

کد خبر: ۸۳٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha