۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
تاکید وزیر نیرو بر صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی
در پویش «هر هفته الف ب ایران» مطرح شد؛

تاکید وزیر نیرو بر صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی

اردکانیان، وزیر نیرو گفت: انتقال آب در استان‌های خشک باسختی فراوان حاصل می‌شود که این موضوع بر لزوم درست مصرف کردن از آب به ویژه در بخش کشاورزی این استان‌ها تاکید دارد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در دومین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران با اشاره به اهمیت موضوع آبرسانی روستایی افزود: سال گذشته ۱۶۵۰ روستا از آب شرب باکیفیت و پایدار برخوردار شدند که امسال هم برنامه‌های مهمی در این زمینه داریم که گزارش آن را در پایان فروردین ماه ارائه خواهیم کرد.

وی با اشاره به ورود ایران به شرایط حدی به لحاظ اقلیمی گفت: شرایط حَدی به معنای این است که ما دیگر بارش‌های نرمال نخواهیم داشت و بارش‌ها بصورت ترسالی و یا خشک خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح چهار طرح در دومین هفته از پویش هرهفته الف ب ایران ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها در سه استان خوزستان، مازندران و سیستان و بلوچستان، ۵۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

اردکانیان افزود: امروز واحد چهارم آب شیرین کن زاهدان به ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر در شبانه روز، طرح آبرسانی به ۲۰ روستا در سیستان و بلوچستان، ۳ طرح پست ۱۳۲ کیلوولت و خطوط انتقال فوق توزیع در شهرهای دزفول، ماهشهر وشوش و سد لاستیکی لاریم در استان مازندران افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در سال‌های اخیر همکاری بخش خصوصی برای شیرین‌سازی آب شور و تامین آب مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۸۳٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha