۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
دومین نشست کارگروه بلندپایه بازبینی راهبرد بلندمدت اوپک برگزار شد
به ریاست نماینده ایران در هیئت عامل اوپک؛

دومین نشست کارگروه بلندپایه بازبینی راهبرد بلندمدت اوپک برگزار شد

دومین نشست کارگروه بلندپایه بازبینی راهبرد بلندمدت اوپک با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت شب گذشته به ریاست زمانی‌نیا، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، امیرحسین زمانی‌نیا در این نشست با یادآوری خلاصه‌ای از مباحث مطرح‌شده در نشست نخست این کارگروه (بهمن‌ماه ۱۳۹۹) و نشست مشترک نمایندگان کشورهای عضو اوپک و برخی صاحب‌نظران برجسته بازار نفت و انرژی از شرکت‌ها و مؤسسه‌های معتبر بین‌المللی در زمینه‌ راهبرد بلندمدت اوپک، به تغییر و تحولات اتفاق افتاده در صحنه نفت و انرژی جهان از جمله پیشرفت‌ها در بخش حمل‌ونقل و خودروهای الکتریکی، رشد منابع انرژی تجدیدپذیر و آثار همه‌گیری کرونا بر سرمایه‌گذاری در صنعت نفت جهان و تغییر روش‌های سنتی انجام فعالیت‌ها و مشاغل مختلف اشاره و بر اهمیت این تحولات و شناخت پیامدهای آنها در فرآیند بازبینی راهبرد بلندمدت اوپک تأکید کرد.

در این نشست همچنین گزارش دبیرخانه اوپک مشتمل بر بررسی اهداف و چالش‌های مندرج در سند راهبرد و بلندمدت اوپک منطبق با تحولات جدید نفت و انرژی جهان پس از تصویب دستور کار نشست از سوی نمایندگان حاضر ارائه شد و نمایندگان کشورهای عضو اوپک به بیان ملاحظه‌ها و دیدگاه‌های خود همسو با محورها پرداختند.

راهبرد بلندمدت اوپک، یکی از اسناد بالادستی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که نخستین نسخه آن در سال ۲۰۰۵ به تصویب نشست وزارتی اوپک رسید. در این سند، برنامه‌ها، اهداف، چالش‌ها و خط‌مشی‌های بلندمدت سازمان منطبق با شرایط و تحولات بازارهای جهانی نفت و انرژی در چارچوب سناریوهای مختلف و با در نظر گرفتن نقش عوامل و مؤلفه‌های مختلف حاکم بر عرصه نفت و انرژی جهان تعیین شده است.

بر اساس مصوبه نشست وزارتی اوپک در سال ۲۰۰۵، سند راهبرد بلندمدت اوپک هر پنج سال یک‌بار بازبینی می‌شود. در این زمینه، بازبینی پیشین راهبرد بلندمدت اوپک در سال ۲۰۱۶ انجام شد و پس از گذشت پنج سال، این بازبینی دوباره در سال ۲۰۲۱ و طی هفت نشست انجام می‌شود

کد خبر: ۸۳٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha