۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
تحریم با تلاش متخصصان داخلی شکست خورد/ ساخت تجهیزات شناور
در پایانه‌های نفتی ایران؛

تحریم با تلاش متخصصان داخلی شکست خورد/ ساخت تجهیزات شناور

بوشهر- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از ساخت یک تجهیز کاربردی شناورهای ملکی با استفاده از توان متخصصین این شرکت و شرکت‌های دانش بنیان داخلی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار داشت: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و رفع موانع و فراهم آوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرینی دیگری را به وجود آورد تا شکست هرچه بیشتر تحریم‌های ظالمانه نمود پیدا کند و نیازهای صنعت نفت بدست متخصصین داخلی مرتفع شود.

اسدروز ادامه داد: عملیات تخصصی پهلودهی و جدا سازی در این شرکت با استاندارد روز دنیا به عنوان یک ماموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: یکی از شناورهای ملکی شرکت که وظیفه عملیات پهلودهی و جداسازی نفتکشها و همچنین مقابله با حریق و انواع دیگر خدمات دریایی را بر عهده دارد به دلیل مشکل در  سیستم کنترل سرعت از مدار کار عملیاتی خارج شد .

وی افزود: این شناور از نوع ASD دارای سیستم رانش از نوع Z/P بوده که بروزترین و جدیدترین سیستم در سطح شناورهای یدک کشی در دنیا است و ساخت شرکت‌های ژاپنی است.

اسدروز ادامه داد : پس از کارشناسی و عیب یابی توسط مهندسین برق و ابزاردقیق اداره عملیات دریایی مشخص شد که کارت الکترونیکی M/E CONTROL  دچار اختلال در ارسال فرمان کنترل سرعت دیزل شده و نوسان شدید RPM را به همراه دارد که با انجام اقدامات اولیه شناور با ۶۰ درصد توان خود در مدار عملیاتی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: درخواست تامین اینگونه قطعات به علت وجود تحریم های ظالمانه بین المللی تقریبا غیرممکن بوده و با  برقراری ارتباط با شرکت سازنده هیچ پاسخ مثبتی به علت وجود تحریم های ظالمانه بین المللی دریافت نشد و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد می کرد، مهندسین و کارشناسان تعمیرات مدیریت های عملیات و تدارکات و امور کالا با همکاری یکی از شرکتهای دانش بنیان اقدام به عیب یابی و مهندسی معکوس سیستم کنترل و مدارات الکترونیکی شناور کرده و طرح و ایده ساخت قطعه الکترونیکی SOFT DRIVE  برای کنترل نوسان سرعت موتور انجام و با صرف قریب به ۴۰۰ نفرساعت کارگروهی اقدام به ساخت  و تولید تجهیز مورد نظر و راه اندازی سیستم نموده و شناور  با توان ۱۰۰ درصد به مدار عملیاتی برگشت.

اسدروز تاکید کرد: با انجام این کار، هزینه‌های هنگفت تعمیراتی و حضور تیم متخصص شرکت سازنده صرفه جویی شد و همچنین هزینه روزانه اجاره شناور استیجاری نیز به مجموع صرفه جویی های ساخت داخل تجهیز مورد نظر اضافه شد که این هزینه‌ها بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی را به همراه داشته است.

کد خبر: ۸۳٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha