۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی آماده همکاری اقتصادی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان
رئیس اتاق بازرگانی تبریز خبر داد؛

بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی آماده همکاری اقتصادی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: تجارت دوسویه آذربایجان‌شرقی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضروری بوده و بخش خصوصی استان آماده همکاری اقتصادی با این کشورها است.

به گزارش بازار، یونس ژائله در نشستی با رایزنان جدید بازرگانی ایران در جمهوری آذربایجان و ارمنستان در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های مناسبی در تولید محصولات متنوع است، افزود: بازار یک طرفه، سودی برای تجار استان ندارد و رایزنان جدید ایران در این ۲ کشور می توانند ارتباط دوسویه بین تجار استان با تجار این کشورها را فراهم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان برای همکاری های دو جانبه با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بر لزوم تضمین امنیت سرمایه گذاری انجام شده در این دو کشور تاکید کرد.

ژائله ادامه داد: بخش خصوصی استان آماده همکاری های اقتصادی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده و رایزنان بازرگانی باید فضای مناسبی را برای همکاری های اقتصادی این افراد در این کشورها فراهم کنند.

رایزنان بازرگانی ایران در جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز در این نشست دیدگاه ها و راهکارهای ایجاد و گسترش ارتباطات تجاری با این کشورها را ارایه کرده و خواستار همراهی و هم فکری بخش خصوصی استان در راستای این افزایش تعاملات شدند.

کد خبر: ۸۳٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha