۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
ارزش ۶۲۹ میلیارد دلاری بازار جهانی چرم تا ۴ سال آینده| ایتالیا؛ پیشتاز بازار در ۲۰۲۰+ نمودار
«بازار» از صنعت چرم در ۲۰۲۰ گزارش می دهد

ارزش ۶۲۹ میلیارد دلاری بازار جهانی چرم تا ۴ سال آینده| ایتالیا؛ پیشتاز بازار در ۲۰۲۰+ نمودار

به گفته کارشناسان ارزش بازار جهانی چرم از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ سالانه ۵.۴ درصد رشد می کند و تا چهار سال آینده به بالغ بر ۶۲۹ میلیارد دلار می رسد این در حالی است که کشور ایتالیا کماکان پیشتاز بازار تجارت جهانی چرم است.

بازار؛ گروه صنعت: صنعت جهانی چرم به دلیل تقاضای روزافزون محصولات چرمی در سراسر جهان در حال رونق است، در حالی که ۱۰ کشور بزرگ تولید کننده چرم در جهان، صادرکنندگان برتر چرم و واردکنندگان چرم همچنان از عوامل اصلی رشد بازار هستند. به گفته کارشناسان  طی سالهای اخیر، تقاضای روزافزون برای محصولات لوکس مانند کیف های دستی، کیف پول و سایر لوازم جانبی که ناشی از افزایش هزینه های کالاهای شخصی است، باعث افزایش سریع تولید چرم و تجارت چرم در سراسر جهان شده است. به این ترتیب با ادامه سودآوری بازار جهانی کالاهای چرمی، انتظار می رود بزرگترین کشورهای تولید کننده چرم در جهان و صادرکنندگان برتر چرم در آینده نزدیک شاهد رشد فزاینده سود باشند.

 بر اساس گزارشات جهانی اندازه بازار جهانی کالاهای چرمی در سال ۲۰۱۷ به میزان ۴۱۴ میلیارد دلار بوده است و کارشناسان پیش بینی کرده اند که اندازه این بازار تا سال ۲۰۲۵ به بالغ بر ۶۲۹ میلیارد دلار برسد

نکته جالب اینکه صنعت چرم یکی از قدیمی ترین بخشهای تولید است و ماده خام مورد استفاده در صنعت چرم از صنعت دامپروری یا دامداری حاصل و سپس چندین فرآیند از جمله دباغی و اتمام کار انجام می شود.

با وجود قدمت صنعت چرم اما چرم هنوز هم یکی از لوکس ترین مواد است که برای تولید طیف وسیعی از محصولات مرغوبی همچون «کفش چرمی، کیف های چرمی، لباس های چرمی، کمربند چرمی و غیره» استفاده می شود.

در حالی که بر اساس گزارشات جهانی اندازه بازار جهانی کالاهای چرمی در سال ۲۰۱۷ به میزان ۴۱۴ میلیارد دلار بوده است کارشناسان پیش بینی کرده اند که اندازه این بازار تا سال ۲۰۲۵ به بالغ بر ۶۲۹ میلیارد دلار برسد که نشان دهنده میانگین رشد سالانه ۵.۴ درصدی است.

ارزش ۶۲۹ میلیارد دلاری بازار جهانی چرم تا ۴ سال آینده| ایتالیا؛ پیشتاز بازار در ۲۰۲۰+ نمودار
۱۰ تولید کننده برتر چرم در سال ۲۰۲۰

آسیا و اقیانوسیه؛ بزرگترین بازار چرم و محصولات چرمی است
شایان ذکر است که به گفته کارشناسان بازار چرم، از نظر جغرافیایی، آسیا و اقیانوسیه در حال حاضر بزرگترین بازار چرم و کالاهای چرمی است به طوری که این منطقه طی سالهای اخیر بیشترین درآمد را برای کالاهای چرمی در جهان داشته است.

همچنین  انتظار می رود کشورهای در حال توسعه مانند «هند، چین و دبی» بیشترین تقاضای بازار را در آینده نزدیک داشته باشند که این عمدتا به دلیل افزایش درآمد مردم و تمایل به استفاده از کیف و لوازم جانبی چرمی است. آمریکای شمالی همچنین یکی از بزرگترین بازارهای این صنعت را از نظر واردات چرم و مصرف محصولات چرمی در اختیار دارد.

کشور چین بزرگترین کشور تولید کننده چرم در جهان است و بیش از ۲۵ درصد از تولید جهانی چرم را سالانه رقم می زند

جایگاه نخست چین در تولید چرم در ۲۰۲۰ | ۲۵ درصد از تولید جهانی چرم در چین صورت می گیرد
داده های آماری منتشر شده همچنین نشان می دهد که کشورهای «چین، برزیل، روسیه، هند، ایتالیا، کره جنوبی، آرژانتین، آمریکا، مکزیک و ترکیه» ۱۰ کشور برتر تولیدکننده چرم در سال ۲۰۲۰ بوده اند. به عبارت دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده  

کشور چین بزرگترین کشور تولید کننده چرم در جهان است که سالانه بیش از ۶.۲ میلیارد فوت چرم تولید می کند و بیش از ۲۵ درصد از تولید جهانی چرم را سالانه رقم می زند. به گفته کارشناسان جهانی، صنعت چرم چین به دلیل تولید پوست سنگین مورد استفاده در ساخت کمربند مشهور است، در حالی که چرم سبک در کفش، کیف و کت استفاده می شود. بر اساس داده های منتشر شده  بیشتر تولید چرم چین از پوست گاو حاصل می شود که تقریباً ۴۰٪ از کل تولید در سال را تشکیل می دهد و چین را به بزرگترین تولید کننده پوست گاو در جهان نیز تبدیل می کند. همچنین چرم سبک گوسفند و بز دومین منبع بزرگ چرم در صنعت چرم چین است.

برزیل؛ دومین تولیدکننده چرم جهان| عمده چرم برزیل گاوی است
آمارهای منتشر شده همچنین نشان می دهد که برزیل دومین کشور بزرگ تولید کننده چرم در جهان است به طوری که سالانه بیش  از ۲.۴ میلیارد فوت مربع چرم در این کشور تولید می کند.

به گفته کارشناسان، تولید چرم در برزیل عمدتا مربوط به حیوانات گاوی است به طوری که چرم تولیدی از دام های گاوی در برزیل سالانه حدود ۱.۸ میلیارد فوت مربع است، و این بزرگترین عامل تولید صنعت چرم در برزیل است. از سوی دیگر پوست گوسفند و بز حدود ۴ درصد از صنعت چرم برزیل را تشکیل می دهد.

ارزش ۶۲۹ میلیارد دلاری بازار جهانی چرم تا ۴ سال آینده| ایتالیا؛ پیشتاز بازار در ۲۰۲۰+ نمودار
۱۰ واردکننده برتر چرم جهان از نظر ارزش 

اگرچه کشور هند در جایگاه چهارم تولیدکنندگان برتر چرم جهان قرار دارد اما در حال حاضر از نظر تولید چرم و مصرف چرم یکی از سریعترین بازارهای رشد چرم در جهان است

جایگاه سومی روسیه در تولید چرم در سال ۲۰۲۰ | عمده تولیدات چرم گاوی است
داده های آماری همچنین حاکی از این است که در سال ۲۰۲۰ کشور روسیه به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ چرم در دنیا مطرح بوده است. البته جالب است بدانید روسیه قبلاً بزرگترین تولید کننده چرم در جهان بود، اما صنعت پوست این کشور پس از دهه ۱۹۹۰ رو به زوال است. با این وجود این داده ها نشان می دهد که در حال حاضر روسیه سالانه ۱.۴ میلیارد فوت مربع چرم تولید می کند. گفتنی است بیشترین میزان تولید چرم در روسیه چرم گاوی است و تنها حدود ۸ درصد از چرم گوسفند و بز است.

گزارشات جهانی منتشر شده نشان می دهد که اگرچه کشور هند در جایگاه چهارم تولیدکنندگان برتر چرم جهان قرار دارد اما در حال حاضر از نظر تولید چرم و مصرف چرم یکی از سریعترین بازارهای رشد چرم در جهان است. همچنین این کشور یکی از برترین تولید کنندگان چرم سنگین در جهان است که مقدار زیادی چرم سنگین از گاو تولید می کند.

گفتنی است در بخش فینیشینگ چرم نیز ایتالیا به دلیل رونق این بخش، بزرگترین تولید کننده چرم آماده در اروپا محسوب می شود.

ایتالیا بزرگترین صادر کننده چرم از نظر ارزش| چین؛ بزرگترین صادر کننده چرم از نظر حجم
وقتی که نوبت به تجارت جهانی می رسد، چرم و محصولات چرمی از جمله بیشترین محصولات تجاری در سطح جهانی هستند به طوری که تجارت صنعت چرم در حال حاضر بیش از ۸۵ میلیارد دلار در سال است و انتظار می رود رشدی بیش از این داشته باشد زیرا افزایش جمعیت و رشد درآمد تقاضای بیشتری برای محصولات چرمی ایجاد می کند.

نکته جالب توجه اینکه به گفته کارشناسان اگرچه ایتالیا از نظر ارزش همچنان به عنوان بزرگترین صادر کننده چرم در جهان باقی مانده است اما عمده صادرات چرم از کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکای شمالی که قبلاً صادرات جهانی چرم در آنها تسلط داشت، به کشورهای در حال ظهور و در حال توسعه مانند چین، کره جنوبی و مکزیک منتقل شده است!

داده های آماری نشان می دهد که  کشور ایتالیا از نظر ارزش بزرگترین صادر کننده چرم در جهان است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳.۸ میلیارد دلار چرم به بازار جهانی صادر کرده است

با این وجود داده های آماری نشان می دهد که در حال حاضر، کشور ایتالیا از نظر ارزش بزرگترین صادر کننده چرم در جهان است و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳.۸ میلیارد دلار چرم به بازار جهانی صادر کرده است. در حالی که چین بزرگترین صادر کننده چرم از نظر حجم است و تقریباً ۳۶ درصد از کل صادرات چرم در جهان را به ثبت رسانده است. با این حال، سهم چین در صادرات جهانی چرم در دهه گذشته کاهش یافته است، که عمدتا به دلیل تمرکز اقتصادی این کشور از تولید به بخش های پیشرفته و فناوری است.

گزارشات جهانی همچنین حاکی از این است که از نظر ارزش صادرات بعد از ایتالیا، کشورهای «شامل ایالات متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، انگلیس، مکزیک، لهستان، پاکستان، نیوزلند و کانادا» در جایگاه دوم تا دهم صادرکنندگان برتر چرم قرار دارند.

بر اساس آمار تجارت سازمان ملل، ایتالیا جدا از اینکه بزرگترین صادر کننده چرم در جهان است در سال ۲۰۲۰ از نظر ارزش نیز بزرگترین وارد کننده چرم در جهان بوده است. در حقیقت ایتالیا در حال حاضر در بازار تجارت جهانی چرم پیشتاز است که عمدتا به دلیل بالا بودن تقاضای برای محصولات مدروز چرمی مانند  انواع کیف و کفش در این کشور است و شرکت های مستقر در اروپا، مانند گوچی، جیانی ورساچه و لوئیس ویتون، بازیگران اصلی در تولید کالاهای لوکس مبتنی بر چرم هستند.

داده های آماری همچنین چین یکی دیگر از بزرگترین واردکنندگان چرم در جهان است که عمدتا ناشی از افزایش سریع تقاضا در بخشهای پایین دست مانند کفش، لوازم جانبی مد و محصولات مبلمان است. بر اساس این گزارش کشورهای «مکزیک، ایالات متحده آمریکا، رومانی، پرتغال، لهستان، کره جنوبی، مجارستان و ژاپن» در جایگاه سوم تا دهم بزرگترین واردکنندگان چرم جهان از نظر ارزش قرار دارند.

کد خبر: ۸۳٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha