۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
 ایران جزو ۳ کشور برتر جهان در صنایع دستی است
کارشناس اکوتوریسم:

ایران جزو ۳ کشور برتر جهان در صنایع دستی است

احسانی، کارشناس اکوتوریسم با بیان اینکه ایران جزو سه کشور برتر جهان در حوزه صنایع دستی است، گفت: باید با بکارگیری ظرفیت‌ها، هر آن چیزی که منسوخ شده است را جمع آوری کنیم و براساس واقعیات روی بستر فرهنگی مُد کار کنیم.

به گزارش بازار، افسانه احسانی، کارشناس اکوتوریسم نیاز به ذائقه سازی و توجه به رنگ ها در پوشش را از مباحث مُد عنوان کرد و گفت: باید با نگاهی تازه از خودمان شروع کنیم و صرفاً حرف نزنیم.

به عقیده این کارشناس اکوتوریسم، ما نه از غربی ها بلکه با دور شدن از اصالت، از خودمان عقب مانده ایم.

وی ضمن اشاره به بحران هویت که باعث شده در بسیاری از مناطق دنیا، مردم لباس های محلی خود را استفاده نکنند، بیان کرد: وزارت گردشگری در یک اقدام زیبا، «جشنواره فیروزه» را راه اندازی کرده که در آن با دعوت از روستاییان، عروسک های بومی احیا شده را می توان به تمام استان ها ارسال کرد.

احسانی با بیان اینکه ایران جزو سه کشور برتر جهان در حوزه صنایع دستی است، گفت: باید با بکارگیری ظرفیت ها، هر آن چیزی که منسوخ شده است را جمع آوری کنیم و براساس واقعیات روی بستر فرهنگی مُد کار کنیم.

احسانی با طرح پیشنهاد به وزارت خانه بیان کرد: باید برای راهنمایان گردشگری که هنرهای دستی را می دانند، دورهای آموزشی طراحی شود.

او ضمن ابراز تأسف در ازبین رفتن گویش ها، لباس ها و حتی مهارت نخ ریسی با دست در آینده، خاطر نشان کرد: باید پیش از آنکه پدربزرگ ها و مادربرزگ ها را از دست دهیم، مهارت هنرهای دستی را از آن ها یاد بگیریم و به افراد فعال در زمینه مُد انتقال دهیم.

این کارشناس اکوتوریسم تبلیغ فرش ماشینی را خیانت و جنایت دانست و گفت: بحث اقتصادی آنقدر پر رنگ است که فرهنگ در خدمت اقتصاد گرفته است اما با وجود کرونا فعالان گردشگری در حال کار در حوزه صنایع دستی هستند.

احسانی با بیان اینکه تولید کننده ها می توانند در فضای مجازی محصولاتشان را به صورت مستقیم عرضه کنند، تصریح کرد: متأسفانه قیمت محصولات در روستا باید از شهر ارزان تر باشد اما این روند از بین رفته و تولید کنندگان به بالاترین قیمت ممکن محصولات خود را می فروشند.

او تقویت سازمان های فعلی را به جای ایجاد یک سازمان جدید، راهکاری مطلوب دانست و تشریح کرد: در جریان سبک زندگی به سبک پایدار که مُد و پوشاک شامل آن می شود، باید روی ظرفیت انسانی کار کرد.

کد خبر: ۸۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha