۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از دخالت غیرضروری در فعالیت‌های تولیدی منع شدند
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از دخالت غیرضروری در فعالیت‌های تولیدی منع شدند

عموری، رئیس اتاق اهواز می‌گوید: ممنوعیت دخالت غیرضروری دستگاه‌های اجرایی در روند تولید یکی از مهم‌ترین اصولی است که در بخشنامه جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ابلاغ شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق اهواز با اشاره به بخشنامه جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ویژه تحقق شعار سال گفت: برابر با این بخشنامه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از دخالت غیرضروری در انجام فعالیت‌های تولیدی و یا تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری منع شدند.

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز اظهار کرد: در این بخشنامه به رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید (استاندار) مأموریت داده شده تا از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی یا توقف روند تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری به دلیل مانع‌تراشی‌ها، دخالت‌های غیرضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان با جدیت جلوگیری کند.

او با تأکید بر اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌عنوان پشتیبان و مطالبه‌گر بخش خصوصی محسوب می‌شود گفت: افزایش ضمانت اجرایی مصوبات استانی این کارگروه با انجام تعامل و پیگیری موارد با دستگاه قضایی نیز اقدامی است که در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خوزستان افزود: محوری‌ترین مأموریت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با شعار سال ۱۴۰۰ مطابقت دارد لذا استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حقوق سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان محق ضروری است.

تعیین تکلیف پرونده‌های مطرح شده در کارگروه تسهیل تا پایان دولت
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان به طرح مسائل و مشکلات مختلف واحدهای تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان اشاره کرد و افزود: برابر بخشنامه جدید ستاد کشور، این پرونده‌ها باید تا پایان دولت دوازدهم تعیین تکلیف شوند.

عموری اضافه کرد: همچنین مقرر شد سامانه بررسی عملکرد دستگاه‌های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز بکار کند تا اقدامات انجام شده در زمینه اجرای مصوبات به‌صورت شفاف بررسی شوند.

او افزود: بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در این سامانه ثبت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رویه‌های صدور مجوز مربوط به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین وثیقه‌های بانکی ازجمله مشکلات مهم فعالیت‌های اقتصادی در استان خوزستان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۸۳٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha