۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
آینده توفق ایران و چین روشن است| با ترکیه و روسیه هم توافقات اینچنینی داشته باشیم
رئیس فراکسیون اصناف مجلس در گفتگو با بازار:

آینده توفق ایران و چین روشن است| با ترکیه و روسیه هم توافقات اینچنینی داشته باشیم

حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید کشورهایی از جمله ترکیه و روسیه نیز توافقات اینچنینی داشته باشیم چراکه ما یک کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه هستیم.

شهباز حسن پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به سند راهبردی ایران و چین گفت: سند راهبردی ایران و چین یکی از توافقات خوب اقتصادی است و چین یکی از کشورهای تاثیر گذار منطقه است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با این حال براساس مفاد قانون اساسی می بایست حتما هرنوع توافق نامه فی مابین به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید با سایر کشورهای منطقه هم سند راهبردی امضا کنیم، تصریح کرد: نیاز است ما با کشورهایی از جمله ترکیه و روسیه نیز توافقات اینچنینی داشته باشیم چراکه ما یک کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه هستیم.

حسن پور ادامه داد: تعجب بنده از این است که چرا یک عده در این زمینه هیاهو و حواشی ایجاد کرده‌اند. با این حال بنده به آینده چنین تفاهم نامه هایی امیدوار هستم.

این نماینده مجلس با اشاره به نگرانی آمریکا از شکل گیری توافقات تجاری ایران با سایر کشورها، اظهارداشت: آمریکایی‌ها به واقع نگران هستند که ما با دنیا در تعامل هستیم. پیشنهاد ما به آمریکایی‌ها این است که در این شرایط بیایند و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را کنار گذاشته و شناخت بهتری نسبت به ملت ایران پیدا کنند.

حسن پور اظهارداشت: سند راهبردی ایران و چین باعث می‌شود تا ما از امنیت پایدارتری برخوردار شویم چراکه چینی ها راشریک سرمایه گذاری خودمان می‌دانیم .

کد خبر: ۸۲٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha