۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۵
۳ مهارت برای موفقیت در کار حرفه ای

۳ مهارت برای موفقیت در کار حرفه ای

اگرچه سایت های شبکه های اجتماعی به بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان کمک کرد تا بدون صرف هزینه های زیاد تجارت خود را مدیریت و بازاریابی کنند، اما از طرف دیگر، تأثیرات بدی نیز دارد که ممکن است شانس موفقیت در آینده کسب و کار را کم کند.

محمدرضا هادیلو؛ بازار: در حالی که آینده کار به تفکر و نوآوری بستگی دارد، اما همه چیز در دنیای امروز، به ویژه رسانه های اجتماعی (به عنوان مثال با ۵۰۰ میلیون توییت در روز)، حواس مردم را پرت می کند و به آنها کمک نمی کند تا تمرکز کنند.

 لذا این سئوال مهم مطرح است که چگونه افراد می توانند بدون تمرکز و پشتکار به ایده های جدید برسند و برای توسعه آن وقت بگذارند؟ بر اساس کتاب  کار عمیق در این مقاله به ۳ مهارت اساسی که برای موفقیت در کار باید در آنها رشد کنید، اشاره می کنیم .

۱- کاهش منابع حواس پرتی و حواس پرتی
نویسنده کال نیوپورت، استاد دانشگاه علوم کامپیوتر، می گوید:  در غیاب نبود معیاری برای اندازه گیری فعالیت  دانش کاران (مدیریت داده و دانش- اصطلاحی که به کسانی که به دانش به عنوان سرمایه خود اعتماد می کنند) داده می شود، تا تولید کنند و ارزش خود را داشته باشند. آنها به شاخص تولید صنعتی (شاخصی که حجم کل تولید در یک کشور را بدون در نظر گرفتن قیمت آن اندازه گیری می کند) متکی هستند، و لذا  باید گفت که انها کارهای زیاد و قابل تاملی می کنند.

- نیوپورت به اهمیت مدیریت  دانش برای تعیین راهی بهتر برای نشان دادن ارزش خود اشاره می کند. او در کتاب «کار عمیق» به تفاوت بین کار سطحی و کار عمیق می پردازد و می نویسد:  افراد ممکن است کارهای زیادی را انجام دهند اما بدون کیفیت و   اگر مردم در آینده موفقیت در کار را می خواهند؛ ضروری است که تفاوت بین فعالیت و اثر را تشخیص دهند.

اگرچه اکثر مردم می دانند که بررسی ایمیل و یا شبکه های اجتماعی هر ده دقیقه بر روی بهره وری تأثیر می گذارد، اما جلوگیری از این کار برای آنها دشوار است به ویژه با توجه به شرایطی که اپیدمی کرونا بر جهان تحمیل کرده است. بنابراین تمرکز روی کار یا تحصیل در خانه بسیار دشوار است  به ویژه فشارهای زندگی روزمره باعث می شود مردم با جستجوی منابع حواس پرتی  با خرید بیش از حد و موارد دیگر از جمله تماشای بیش از حد نتفلیکس « Netflix» و در ایران فیلیمو از مشکلات زندگی فرار کنند.

 این باعث حواس پرتی افراد و توانایی تمرکز آنها می شود و از آنجا که در آینده فرصت هایی برای کسانی که می توانند تمرکز کنند برای دستیابی به ایده های جدید است، مهم است که افراد از این پس منابع حواس پرتی را برای خود کاهش دهند  و درک اینکه تمرکز در جهت انجام یک کار با کیفیت بهتر از چند وظیفه ای بدون کیفیت است.

این باعث حواس پرتی مردم می شود وتوانایی آنها در تمرکز کاهش می یابد. از آنجا که فرصت ها در آینده به کسانی داده می شود که می توانند برای رسیدن به ایده های جدید تمرکز کنند لذا مهم است که مردم از این پس شروع به کاهش منابع حواس پرتی خود کرده و بدانند که تمرکز بر انجام یک کار بهتر از انجام چند کار بدون کیفیت است.

۲- یافتن وقت برای تفکر
 شرکت ها سالانه صدها جلسه برگزار می کنند که طی آن کارمندان هزاران ایده ارائه می دهند اما در انتها تعداد بسیار کمی از این ایده ها اجرا می شوند  زیرا بیشتر آنها سطحی هستند.

 آینده به چیزی موثرتر از فقط طوفان فکری به منظور مشارکت نیاز دارد. جلسات از این طریق به منشأ حواس پرتی کارمندان تبدیل می شود و راهی برای تحریک تفکر آنها نیست، زیرا برگزاری جلسات زیاد  بسیار ساده تر از تلاش واقعی در تفکر بدون حواس پرتی  و ارائه ایده های موثر است.

بنابراین مهم است که یک کارمند قبل از هر جلسه وقت بگذارد تا به روش های جدیدی برای حل همان مشکلات قدیمی فکر کند و سپس وقت خود را برای تفکر در مورد راه های به اشتراک گذاشتن این ایده ها با همکاران و مدیران اختصاص دهد.

۳- سرمایه گذاری در کارهای عمیق
در حالی که بسیاری از مدیران از راه دور مشغول برقراری ارتباط و ارسال ایمیل هستند، رهبرانی که مهارت آینده نگری دارند به خوبی می دانند که گوش دادن به حرف دیگران چیزی است که به ایده های جدید کمک می کند.

برای رهبران مهم است که کارکنان را تشویق کنند که ارائه ایده های ناقص  را رها کنند و کارمندان بدانند که قبل از به اشتراک گذاشتن آن با دیگران باید کامل شود. همچنین باید بیاموزند از آنجا که همکاری در آینده کار بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود، به اشتراک گذاشتن ایده با دیگران بهترین راه برای تسریع روند نوآوری است.

کد خبر: ۸۲٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha