۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
۳۱ روستا در استان زنجان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

۳۱ روستا در استان زنجان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: سال گذشته ۴۸ طرح آبرسانی روستایی در استان آغاز شد که از این تعداد ۱۷ طرح به بهره‌برداری رسیده و به‌زودی ۳۱ روستای دیگر نیز در مناطق مختلف استان زنجان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از آب و فاضلاب زنجان،علیرضا جزء قاسمی گفت: طی سال گذشته ۴۸ طرح آبرسانی روستایی در استان آغاز شد که از این تعداد ۱۷ طرح به بهره‌برداری رسیده و به ‌زودی ۳۱ روستای دیگر نیز در مناطق مختلف استان زنجان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: برای اجرای این ۳۱ طرح اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است و جمعیتی معادل ۲۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: استان زنجان جزو نخستین استان‌هایی است که طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در آن اجرایی شده و امسال با در اولویت قرار دادن آبرسانی به روستاها و تخصیص تمام امکانات در این زمینه، طرح‌های آبرسانی روستایی با شتاب بیشتری در استان اجرایی می‌شود.

جزء قاشمی تاکید کرد: در زمینه توسعه خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان نیز طی دو سال اخیر اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی برای توسعه صنعت فاضلاب زنجان هزینه شده است.

وی افزود: ارتقای واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری رسیده و احداث واحد دوم این تصفیه‌خانه نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری از واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان، جمعیت تحت پوشش این تصفیه‌خانه به ۴۱۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب دندی نیز سال گذشته افتتاح و تصفیه‌خانه فاضلاب زرین آباد هم طی روزهای آتی به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر: ۸۲٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha