۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
۹۲ واحد صنعتی در همدان با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند
معاون استاندار همدان:

۹۲ واحد صنعتی در همدان با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند

همدان - معاون امور اقتصادی استاندار همدان از راه اندازی مرکز رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در استان همدان خبر داد و گفت: ۹۲ واحد صنعتی در شهرستان همدان با ۳۰ درصد ظرفیت و ۱۴۵ واحد با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، ظاهر پور مجاهد ظهر یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت تعدادی از طرح های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری همدان از راه اندازی مرکز رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در استان همدان خبر داد و گفت : این مرکز در سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال شده و از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ آماده پاسخگویی به مراجعان است.

ظاهر پور مجاهد با بیان اینکه طرح های قابل توجهی در استان و شهرستان همدان در دست اجرا است، افزود : ۳۴۶ واحد صنعتی در شهرستان همدان فعال است و در سال گذشته ۳۳ واحد در شهرکهای صنعتی همدان احیا شد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی به منظور افزایش ظرفیت تولید و اشتغال اضافه کرد: در شهرستان همدان ۹۲ واحد صنعتی با ۳۰ درصد ظرفیت و ۱۴۵ واحد با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

لزوم گردآوری اطلاعات دقیق واحدهای تولیدی همدان
معاون امور اقتصادی استاندار همدان از گردآوری اطلاعات دقیق واحدهای تولیدی خبر داد و عنوان کرد: در ستاد تسهیل استان همدان با دستور کار رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی دو بار در هفته تشکیل می شود و دستگاههای اجرایی باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات واحدهای زیرمجموعه استفاده کنند.

پور مجاهد با تاکید بر ضرورت پیگیری مستمر وضعیت طرحهای تولیدی توسط دستگاههای اجرایی ذیربط افزود: ناحیه صنعتی قهاوند از مزایای قانونی و زیرساختهای لازم برخوردار است و باید با نگاه ویژه شرکت شهرکهای صنعتی برای احیا این منطقه تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان همدان نیز در این نشست گفت: بر اساس نامگذاری سال موضوع حمایت و رفع موانع واحدهای تولیدی و اقتصادی را محور کار قرار دادیم و بطور ویژه پیگیری می کنیم.

محمد علی محمدی افزود: مجتمع کشت و صنعت یاس، مجتمع گاوداری شستا، پرورش مرغ لاین، واحد مرغ تخم گذار یکصد هزار قطعه ای و توسعه طرح های گلخانه ای از مهمترین طرح های بخش کشاورزی شهرستان است که بصورت هفتگی پیشرفت کار آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

طرح توسعه صنایع غذایی سحر، شرکت شیشه همدان و واحد تولیدی ورق های آلومینیوم سنگ شیر پارس در حال پیگیری است

وی اضافه کرد: در بخش صنعت  نیز طرح توسعه صنایع غذایی سحر، شرکت شیشه همدان و واحد تولیدی ورق های آلومینیوم سنگ شیر پارس در حال پیگیری است.

محمدی با اشاره به طرح های شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان اظهار کرد  شهرک فرآوری سیر، منطقه صنایع مبتنی بر فناوریهای برتر و شهرک فروشگاهی بوعلی ۲ اهم طرح های این بخش است که باید در سالجاری به نتیجه مشخصی برسد.

فرماندار همدان افزود: در بخش گردشگری شهرستان نیز طرح های پارک فرا منطقه ای حاشیه سد اکباتان، مجموعه باغ میوه همدان، پرشین یاقوت، مروارید غلطان، عصر طلایی و شهرک ویلایی با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی پیگیری می شود.

کد خبر: ۸۲٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha