۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
۲۹ واحد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد با مانع زدایی به چرخه تولید بازگشتند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۲۹ واحد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد با مانع زدایی به چرخه تولید بازگشتند

یاسوج- تاج الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای مانع زدایی از تولید مرغ در استان ۲۹ واحد مرغداری در دو سال گذشته به چرخه تولید برگشتند.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای راه‌اندازی ۲۰ واحد پرورش مرغ در استان، برنامه ریزی شده است، در سال گذشته تولید روزانه مرغ در استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان در سال جاری افزایش یافته و به ۱۵ هزار تن رسیده است.

تاج الدنی اظهار داشت: ۱۴۰ واحد مرغداری در سطح استان داریم که از این تعداد، ۱۰۰ واحد مرغداری فعال و ۴۰ واحد فعالیتی ندارند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا خسارات فراوانی به تولید کنندگان استان وارد کرد، گفت: در سال جدید، با توجه به افزایش تقاضا، میزان تولید در مرغداریها نیز افزایش یافته است اما این میزان جوابگوی نیاز استان نیست.

تاج الدینی نیاز روزانه استان را ۵۰ تن مرغ در روز عنوان کرد و افزود: با توجه به مازاد تولید مرغ در استان فارس، کمبود مرغ استان ما جبران خواهد شد و مشکلی نخواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به کاهش بارندگیها در سال جاری و تاثیر آن بر کاهش میزان محصولات گفت: تاخیر بارندگی های بهاری  بر کشتزارهای دیم گندم استان اثر گذاشته  است.

۷۰درصد گندم کهگیلویه و بویراحمد به صورت دیم کشت می شود
تاج الدینی افزود: بیش از ۷۰ درصد از مزارع گندم کهگیلویه و بویراحمد به صورت دیم کشت می شود.

۲۹ واحد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد با مانع زدایی به چرخه تولید بازگشتند

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته در راستای افزایش تولید، در ۳۶ هزار هکتار از مزارع در استان مبارزه با علف های هرز انجام شده است، اظهار داشت: در صورت مبارزه با آفات در مزارع، محصول تولیدی افزایش و در صورت غلبه آفات، محصول تولیدی با کاهش بیش از ۳۰ درصدی مواجه می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به پتانسیلهای مهم استان در بخش کشاورزی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهی، سیب درختی، گل رز و برخی دیگر از محصولات، تولیدات بیشتری داشته و این مازاد تولید در بازار دیگر استانها به فروش می رسد.

افزایش ظرفیت سردخانه های میوه در کهگیلویه و بویراحمد
تاج الدینی همچنین ظرفیت سردخانه های نگهداری میوه و سبزی استان را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری این میزان به ۲۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی افزود: در استان مجهزترین و به روز ترین سردخانه دو منظوره در سال ۹۸ با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ تن در شهر یاسوج افتتاح شد.

تاج الدینی اظهار داشت: این سردخانه در زمینی به مساحت هشت هزار و ۱۵۷ متر مربع در شهرک صنعتی یاسوج ایجاد و میزان سرمایه گذاری این طرح ۱۰۲ میلیارد ریال بوده و برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

۲۹ واحد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد با مانع زدایی به چرخه تولید بازگشتند

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار هکتار باغ دارد که سالانه ۲۶۰ هزار تن انواع میوه شامل سیب، مرکبات، انگور و میوه های هسته دار در این باغستان ها تولید و روانه بازارهای مصرف می شود که برای نگهداری این میوه ها، سردخانه هایی در شهرستان های مختلف استان از جمله گچساران، بهمئی، دهدشت و یاسوج فعال هستند.

تاج الدینی بیان داشت: همچنین در راستای مانع زدایی برای تولید، یک سردخانه بزرگ ۱۰ هزار تنی نیز در استان مجوز احداث گرفته که در صورت راه اندازی این طرح، امکان صادرات میوه از طریق گمرک استان به کشورهای خارجی فراهم می شود.

وی با یان اینکه یکی از موانع تولید در استان برای صادرات محصولات باغی، کمبود زیرساخت های نگهداری محصولات است، گفت: تقویت زیرساخت های سردخانه ای در استان به افزایش درآمد بهره برداران و فروش محصولات کمک کرده و دست دلالان را از خرید ارزان برخی میوه های تولیدی مناطق گرمسیری کوتاه می کند.

کد خبر: ۸۲٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha