۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
بازنگری صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز رشد اقتصادی روسیه

بازنگری صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز رشد اقتصادی روسیه

صندوق بین‌المللی پول چشم انداز رشد اقتصادی روسیه را برای امسال بهبود بخشید.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، صندوق بین المللی پول (IMF) پیش بینی خود از رشد اقتصادی روسیه را برای دومین بار در سال جاری ارتقا داده و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ تا ۳.۸ درصد افزایش یابد. صندوق بین المللی پول در گزارش آوریل خود پیش بینی های خود را برای تولید ناخالص داخلی روسیه ۰.۸ درصد نسبت به چشم اندازش در ماه ژانویه و ۱.۵ درصد نسبت به پیش بینی ماه اکتبر افزایش داد.

در حالی که در این چشم انداز، عملکرد اقتصادی روسیه در سال ۲۰۲۱ برای دومین بار مطرح شده است، رشد سال آینده می تواند کمی کندتر از تصور باشد. صندوق بین المللی پول انتظار دارد تولید ناخالص داخلی روسیه با همین سرعت در سال ۲۰۲۲، ۳.۸ درصد رشد کند که ۰.۱ درصد کمتر از پیش بینی در ژانویه است. این بازنگری در حالی انجام شد که صندوق بین المللی پول پیش بینی خوش بینانه تری را برای اقتصاد جهانی با استفاده از واکسن نشان داد. این صندوق اکنون انتظار دارد که در سال ۲۰۲۱، ۶ درصد گسترش یابد.

این صندوق گفت که سیاست مالی روسیه در سال ۲۰۲۰ نامرسوم است. ارقام مربوط به بحران هم، زمانی که روسیه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مانند اکثر کشورها، تعطیلی ها را اجرا کرد، اصلاح شد. طبق آخرین برآورد آن، اقتصاد روسیه به میزان ۳.۱ درصد و نه ۳.۶ درصد قبلی کاهش یافت. پس از انتشار چشم انداز جدید اقتصادی، الکسی موژین مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در روسیه اظهار داشت که انتظار دارد اقتصاد روسیه از سرعت رشد قبل از بحران خود در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ سبقت بگیرد. وی این رشد بالقوه را با توسعه نسبتاً کند اقتصاد روسیه قبل از همه گیری، همراه با بازگشت قابل انتظار پس از رکود اخیر بیان کرد.

صندوق بین المللی پول اندکی پس از اقدام بانک جهانی برای اقتصاد روسیه پیش بینی کرد. با این حال، بانک جهانی به همان اندازه خوش بین نیست و پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی این کشور ۳.۳ درصد در سال جاری و ۳.۴ درصد در سال آینده رشد کند.

کد خبر: ۸۲٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha