۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
دولت با تأمین زیرساخت‌ها برای شهرک‌های صنعتی مخالفت کرد
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت با تأمین زیرساخت‌ها برای شهرک‌های صنعتی مخالفت کرد

جدی، نماینده مجلس گفت: یکی از مواردی که ما در بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد دادیم تأمین زیرساخت های تلفن و اینترنت پرسرعت برای شهرک های صنعتی بود که دولت با آن مخالفت کرد.

به گزارش بازار، علی جدی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما قوانین زیادی را در مجلس گذرانده ایم اما این دولت است که قوانین را اجرایی نمی کند؛ از جمله می توان به قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» اشاره کرد که مدتهاست تصویب شده است اما آنگونه که باید اجرایی نمی شود یا قانون «رفع موانع تولید» که دولت آن را اجرایی نمی کند.

وی به مشکل صدور مجوزها نیز اشاره و اظهار کرد: وقتی مجوزهای شهرک های صنعتی در شرایط کرونایی با همکاری دستگاه های مختلف یک هفته ای صادر می شدند یعنی این کار امکانپذیر است و اگر متولیان اراده کنند می توانند این کار را انجام دهند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخش عمده صنایع کوچک توسط بخش خصوصی اداره می شود، گفت: از آنجایی که صنایع بزرگ عمدتاً در اختیار دولت هستند لذا دسترسی بیشتری به قدرت و مجموعه های تصمیم گیری داشته و به راحتی مشکلات خود را مرتفع می کنند اما صنایع کوچک این دسترسی را ندارند و با کوچک ترین مشکل زمین گیر می شوند.

جدی با اشاره به مخالفت های سازمان برنامه و بودجه با پیشنهادات مجلس درمورد شهرک های صنعتی اظهارکرد: یکی از مواردی که ما در بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد دادیم تأمین زیرساخت های تلفن و اینترنت پرسرعت برای شهرک های صنعتی بود اما دولت با آن مخالفت کرد چراکه اراده ای برای حل این مشکلات ندارد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر دولت همین قوانین و مصوبات موجود را هم اجرایی کند بسیاری از مشکلات صنایع حل خواهد شد و نیازی به قوانین جدید نیست.

وی یادآور شد: مجلس امسال ۸۹ هزار میلیارد تومان را در بودجه فقط برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی تخصیص داد و این می تواند در حل مشکلات بیمه ای صنایع و واحدها موثر باشد.

جدی با اذعان به ناهماهنگی بین دستگاه های دولتی در اجرای قوانین و رفع موانع گفت: ما در مجلس تا حد امکان و با مباحث قانونی، تولیدکنندگان را کمک می کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما روان سازی قوانین را در دستور کار قرار دادیم، گفت: دولت هم باید در اجرای قوانین سرعت بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۸۲٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha