۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
سامانه ثبت املاک؛ وظیفه دولت بر گردن مردم
عضو جامعه حسابداران ایران مطرح کرد

سامانه ثبت املاک؛ وظیفه دولت بر گردن مردم

دوانی، عضو جامعه حسابداران ایران دولت را در بروز اشکالات سامانه املاک مقصر دانست و گفت: بسیاری اسناد تک برگی شده است و برای من جای سوال است که چرا دولت اطلاعات اسناد تک برگی را ندارد.

به گزارش بازار، غلامحسین دوانی، با اشاره به اینکه دولت ما یکی از محدود دولت هایی است که برای مردم ایجاد مشکل می کند، اظهار کرد: سامانه جامع املاک ابتدا باید تست می شد و در یکی دو استان عمل می کردیم.

وی افزود: بنده دستی بر آتش دارم ولی هنوز نتوانسته ام ملک خود را به ثبت برسانم.

دوانی ادامه داد: بسیاری اسناد تک برگی شده است و برای من جای سوال است که چرا دولت اطلاعات اسناد تک برگی را ندارد.

وی گفت: قاعدتا همه اطلاعات باید در سامانه دولت موجود باشد و قرار نیست دولت هزینه و وظایف خود را به مردم تحمیل کند اما این دولت اساسا به این مسئله فکر نمی کند که این کار، وقت مردم را می گیرد.

دوانی افزود: در کشورهای دیگر همه اطلاعات در برگه های عوارض شهرداری مشخص است و فقط می پرسند ملک اجاره ای است یا خود فرد در آن سکونت دارد!؟

وی گفت: در حال حاضر ثبت، دولت و شهرداری اطلاعات مالکان را دارد ولی به جای اینکه کار را از بالا هماهنگ کنند، می گویند مردم بنشینند و کار ما را انجام دهند. پس استعفا دهید و کنار روید تا ما جای شما بنشینیم.

دوانی اضافه داد: بنظر من آقایان کار بسیار غلطی کردند که این وظیفه را به گردن مردم انداخته اند. این وظیفه خودشان بوده و هزینه را باید خودشان تامین می کردند.

وی گفت: این بسیار جای تاسف است که دولت اطلاعات اسناد تک برگی را نداشته باشد.

کد خبر: ۸۲٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha