۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
شورای رقابت سخنگوی خودروسازان است؟!
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت:

شورای رقابت سخنگوی خودروسازان است؟!

رضاخواه، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت موضع شیوا، رئیس این شورا درباره افزایش قیمت خودرو را غیرقابل قبول دانست و گفت: شورای رقابت نقش خود را در ساماندهی بازار چهارچرخ‌ها به خوبی ایفا نکرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درباره صحبت‌های شیوا رییس شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها، گفت: در جلسه بعدی شورای رقابت این موضوع را پیگیری می‌کنم؛ این شورا نقش خود را در ساماندهی بازار چهارچرخ‌ها به خوبی ایفا نکرده به این معنا که در دوره‌ای که قیمت خودرو در بازار افزایش چشم‌گیری داشت، شورای رقابت هیچ اقدامی در راستای بهبود وضعیت بازار انجام نداد.

شورای رقابت از حقوق مردم دفاع نکرد
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای رقابت از حقوق مردم دفاع نکرد، افزود: این شورا باید شرایطی فراهم کند که خودروسازان با یکدیگر رقابت کرده و بازار ساماندهی شود حال این سوال ایجاد می‌شود که شورای رقابت چه اقدام مناسبی برای کنترل قیمت انجام داده است.

مردم از عملکرد شورای رقابت ناراضی هستند
وی با اشاره به نارضایتی مردم از عملکرد شورای رقابت، اضافه کرد: افزایش قیمت خودرو با شروع سال جدید موضوع عجیبی است؛ این شورا نباید تامین کننده منافع خودروسازان باشد بلکه باید زمینه رقابت میان این شرکت‌ها را فراهم کند.  

موضع رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو غیرقابل قبول است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم موضع رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو را غیرقابل قبول دانست و ادامه داد: رئیس جمهور نیز در صحبت‌های خود اعلام کرد که قیمت کالاها در سال گذشته افزایش زیادی داشته و گرانی مجدد معنا ندارد، بنابراین افزایش چندباره بهای خودرو توجیهی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با طرح این پرسش که آیا شورای رقابت سخنگوی خودروسازان است؟ تصریح کرد: قیمت خودرو در بازار طی ماه‌های گذشته تا حدودی ثابت بوده و افزایش قیمت این کالا در کارخانه موجب التهاب در بازار خودرو می‌شود؛ شورای رقابت باید عملکرد خود را اصلاح کند.

کد خبر: ۸۲٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha