۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
حسگرهای شناسایی «ویروس کرونا» بر روی گوشی های هوشمند اضافه می شود
«بازار» گزارش می دهد

حسگرهای شناسایی «ویروس کرونا» بر روی گوشی های هوشمند اضافه می شود

شرکت «جنرال الکتریک» روز گذشته در حالی از طراحی و تولید یک حسگر شناسایی ویروس کرونا خبر داد که این حسگر بر روی گوشی های هوشمند تعبیه خواهد شد و قادر است ذرات نانو ویروس از جمله ویروس کرونا را در کمترین زمان ممکن شناسایی کند.

به گزارش بازار به نقل از سایت «www. Ge.com »، اکنون که نقش فناوری و هوش مصنوعی در شناسایی ویروس چینی کرونا از هیچکس پوشیده نیست، بسیاری از شرکت های حوزه فناوری به ابتکار عمل های جدیدی دست زده اند و در واپسین لحظات به کارزار مقابله با کرونا ملحق شده اند؛ دانشمندان جنرال الکتریک در حال توسعه سنسورهای مینیاتوری هستند که می تواند ذرات نانو ویروس Covid-۱۹ را بر روی سطوح و بدن افراد آلوده شناسایی کند؛ بر اساس بیانیه GE که روز پنجشنبه منتشر شد، این سنسورها کوچکتر از نوک انگشت هستند و به طور بالقوه می توانند در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و ساعت های هوشمند ادغام شوند.

گفتنی است، از ابتدای شروع ویروس کرونا سیستم های هوشمند نقش بسزایی را در شناسایی ویروس کرونا ایفا کرده اند؛ کشورهایی همانند تایوان  و کره جنوبی در راس جوامعی قرار دارند که نه تنها از یک سیستم بهداشتی و سلامت منحصر به فرد برخوردار هستند بلکه همه توان انفورماتیک خود را در دوران پاندمی ویروس کرونا به خدمت گرفته اند و با تمام قدرت به مقابله با کرونا شتافتند.

تیم دانشمندان جنرال الکتریک محصول جدید خود را جزء معدود فناوری های فعال در حوزه بهداشت نامیدند و مدعی شدند که این محصول نتیجه یک دهه تحقیقات مداوم بر روی ابزارهای آزمایشگاهی و بهداشتی است که اکنون بر روی گوشی های هوشمند تعبیه شده است و قرار است بدون مداخله‌ سایر عناصر محیطی ذرات ویروس  کرونا را ایزوله و آزمایش کند.

پوتیرالیو که مدیریت این پروژه برجسته را بر عهده دارد اعلام کرد: فناوری که اکنون افتخار معرفی آن به دنیا را داریم همانند یک سگ بلادهاند عمل می کند؛ در واقع سگ های بلادهاند برای شناسایی و جستجوی سوژهای بخصوصی تربیت و آموزش داده می شوند و این همان هدفی است که حسگر هوشمند ما دنبال می کند، شناسایی و پیگیری ویروس کرونا با هوش مصنوعی که آموزش یافته است .

حسگرهای شناسایی «ویروس کرونا» بر روی گوشی های هوشمند اضافه می شود

وی افزود :ما سنسورهای کوچکی را ساخته ایم که از نوک انگشت کوچک ترند و دارای توانایی تشخیص ابزارهای تحلیلی پیشرفته بزرگ  هستند؛ با ارائه این قابلیت تشخیصی یک ابزار تحلیلی پیشرفته مرسوم در یک قالب بسیار کوچک ما را قادر خواهد ساخت تا کوچکترین ابزار هوشمند و در دسترس را مجهز به دستیارهای هوشمند سلامت کرد. در واقع، این حسگر که از حمایت چندین موسسه دولتی و چندین نهاد بهداشت و سلامتی برخوردار است، مراحل صرف بهینه‌سازی حسگر نوک-انگشتی را پشت سر گذاشته است و به زودی بر روی دستگاه‌های مختلفی مثل تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند یا حتی گجت‌های دیواری تعبیه خواهد شد.

پوتیرالیو در ادامه خاطر نشان کرد: پروژه حسگرهای شناسایی ذرات نانو دارای یک پرسه ۱۰ ساله است که در یک سال اخیر بر شناسایی ذرات نانو ویروس کرونا تغییر یافته است و به کاربران این اطمینان را می دهیم که تا ۹۸ درصد قابل اعتماد است؛ حسگر  GE  که مورد تایید بسیاری از سازمان ها و موسسه های درمانی و بهداشتی قرار گرفته است در تمامی مراحل آزمایشات اعتبار سنجی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد: اگرچه در بسیاری از کشورها مراحل واکسیناسیون شروع شده است اما با توجه به اعلامیه سازمان بهداشت جهانی همه گیری ویروس کرونا تا حداقل یک سال و نیم دیگر دامن گیر بسیاری از کشورها خواهد بود و نیاز به این ابزار همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. این شرکت امیدوار است تمامی شرکت های فناوری از جمله گوشی های  آیفون یا گوشی‌های اندرویدی از این حسگر استقبال کنند و نسل جدید گوشی های خود را به آن مجهز کنند.

البته این شرکت هنوز هیچ گونه اطلاعات به خصوصی را در مورد جزییات این حسگر فاش نکرده است، اما امیدوار است تا چند ماه آینده نسخه اصلی آن در دسترس کاربران قرار گیرد تا بدون نیاز به مراجعه شخصی به مراکز نمونه گیری با استفاده یک گوشی همراه از میزان و چگونگی آلودگی خود اطلاع یابند.

کد خبر: ۸۲٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha