۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
 سالانه ۳۰ قلم کالا از مازندران صادر می شود
مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران:

سالانه ۳۰ قلم کالا از مازندران صادر می شود

ساری- گلچوب، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تنوع کالاهای صادراتی در استان گفت: سالانه ۳۰ قلم کالا از استان به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

مهدی گلچوب در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند رو به رشد صادرات در استان اظهار داشت: هم اکنون سالانه ۳۰ قلم کالا از استان به کشورهای مختلف در جهان صادر می شود که مرکبات و کیوی از جمله آن است.

وی با اظهار اینکه مازندران قطب صادرات محصولات کشاورزی در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور مختص مازندارن است.

وی با اشاره به بهبود شاخص های اقتصادی در استان مازندران یادآور شد: رونق واحدهای تولیدی و خروج واحدها از رکود از جمله شاخص ها بوده و سال قبل ۸۶ واحد تولیدی از رکود خارج شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

گلچوب با عنوان اینکه به رغم مشکلات نرخ مشارکت اقتصادی در استان نسبت به کشور بالا است و رشد قابل توجهی دارد، میزان آن را ۴۴ درصد ذکر کرد و گفت: این نرخ در سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران کاهش نرخ بیکاری را از دیگر شاخص های بهبود اقتصادی در استان ذکر کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان از ۱۲ درصد به ۷.۷ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۸۲٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha