۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
فعالیت ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند

فعالیت ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه حمل و نقل هوشمند

زیست‌بوم فناوری و نوآوری حمل‌ونقل هوشمند در کشور گسترش یافت و هم اکنون ۲۲۰ شرکت در این حوزه شناسایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت‌های اصلی خود را توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری حمل‌ونقل هوشمند در کشور قرار داده است. مدلی از حمل و نقل که به دنبال استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات در این صنعت است.
 
سیستم حمل و نقل هوشمند به مجموعه‌ای از ابزارها، امکانات و تخصص‌ها از قبیل مفاهیم مهندسی ترافیک، فناوری‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مخابراتی اطلاق می‌شود که به صورت هماهنگ و یکپارچه به منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل‌ونقل به کار گرفته می‌شود.
 
این صنعت جهانی در ایران نیز با تلاش بازیگران این عرصه روند رو به رشدی دارد. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند یکی از این بازیگران است که همت کرده و در حال شناسایی زیست‌بوم فناوری و نوآوری این صنعت در کشور است. نتیجه این تلاش‌ها شناسایی ۲۲۰ شرکت‌دانش‌بنیان و ۹ سازمان دولتی با ۴۱ زیر بخش بود.
 
اﻣـﺮوزه ﻣﺴﺎﯾﻞ و ﻣﺸﮑﻼت ﺣﻤﻞ وﻧﻘﻞ از ﻗﺒﯿﻞ آﻟﻮدگی‌های زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ، ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺮژی، اﻓﺰاﯾﺶ ﺧﺴﺎرتﻫﺎی ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮاﻧﺢ و ﺗﺼﺎدﻓﺎت، ﻣﺸﮑﻼت ﻧﻈﺎرت و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺑﺮون‌شهری، اﻓﺰاﯾﺶ زﻣﺎن ﺗﻠﻒ ﺷﺪه و روﻧﺪ رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﺑﻪ وﯾﮋه در ﺳﺎﻋﺎت اوج درﮐﻼن ﺷﻬﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﺸﮑﻞ ﺟﺪی ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. به همین دلیل استفاده از فناوری اطلاعات می‌تواند به‌عنوان راهکاری مناسب برای از میان برداشتن معضلات اساسی مدیریت ترافیک و کاهش مشکلات آن باشد.

کد خبر: ۸۲٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha