۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
دلایل «قشم‌ایر» برای حواشی پرواز آبادان-مشهد

دلایل «قشم‌ایر» برای حواشی پرواز آبادان-مشهد

علم بیگی، معاون بازرگانی هواپیمایی قشم‌ایر دلایل رعایت نشدن ظرفیت ۶۰ درصدی در پرواز ۱۲۱۶ آبادان - مشهد جمعه بیستم فروردین را تشریح کرد.

به گزارش بازار، علی اصغر علم بیگی در نامه‌ای به معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار یک ویدئو از یک مسافر پرواز شرکت هواپیمایی قشم‌ایر در فضای مجازی، توضیحاتی به شرح ذیل ارائه کرد:

۱- پرواز مذکور بر روی هواپیمای A۳۲۰ برنامه‌ریزی و صندلی‌های آن با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی تا ۶۰ درصد ظرفیت صندلی‌های هواپیما به فروش رسیده بود.

۲- با توجه به نقص فنی پیش آمده و به منظور جلوگیری از تاخیرات طولانی و انعکاسی در سایر مسیرهای پروازی و پیشگیری از نارضایتی مسافرین، تصمیم به تغییر تایپ هواپیما A۳۲۰ به RJ۱۰۰ در مسیر آبادان - مشهد گرفته شد.

۳- به دلیل عدم وجود پرواز به جز هواپیمایی قشم در روزهای جمعه در این مسیر، امکان انتقال مسافرین به سایر خطوط یا ابطال پرواز با هدف تکریم مسافرین و جلوگیری از سرگردانی آنان، وجود نداشت.

۴- شایان ذکر است هواپیمای پرواز مذکور به عنوان هواپیمای پشتیبان، دارای ۱۱۱ صندلی می‌باشد و با توجه به این که تعداد مسافرین پرواز به ترتیب بزرگسال ۸۹، کودک ۳ و طفل ۵ مسافر بوده لذا تعداد صندلی‌های خالی موجود در هواپیما ۱۵ صندلی و درصد مسافرین سوار شده ۸۲ درصد ظرفیت صندلی‌ها بوده است.

 (آمار صندلی‌های خالی بدون در نظر گرفتن خانواده‌هایی که می‌توانستند در کنار هم و بدون فاصله قرار گیرند، می‌باشد).

۵- توسط مسئول ایستگاه شرایط استرداد بلیت و انصراف مسافرین از پرواز فراهم و به اطلاع مسافرین رسانده می‌شود در این راستا تعدادی از مسافرین از پرواز انصراف داده و پول بلیت آنان نقدا پرداخت شده است.

مزید استحضار از کلیه مسافرین قبل از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه آبادان توسط نماینده محترم وزارت بهداشت تست کرونا انجام و پاسخ تست سریع آنان منفی بوده است.

مجددا به استحضار می‌رساند هواپیمایی قشم به شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های صادره از طرف ستاد محترم مقابله با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری در رعایت استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها پایبند بوده و در آینده نیز پایبند خواهد بود.

کد خبر: ۸۲٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha