۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
 بورس۱۴۰۰؛ جهشی یا ایستا؟ | نگاهی به بازار سرمایه در سال جدید
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بورس۱۴۰۰؛ جهشی یا ایستا؟ | نگاهی به بازار سرمایه در سال جدید

میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه ضمن ارزیابی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، گفت: به رشدهای آنچنانی بورس در سال ۱۴۰۰ اعتقاد ندارم.

به گزارش بازار، حمید میرمعینی با اشاره به اینکه بازار سرمایه در میان خانواده های ایرانی ضریب نفوذ یافته است، افزود: برای جمع آوری رای کاندیداهای ریاست جمهوری اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای پیش بینی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، کار با سختی روبرو است، گفت: چند مولفه در طبقه بندی جای می گیرد که با وزن دهی به هر یک از مولفه ها، می توان دست به پیش بینی زد.

میرمعینی نخستین مولفه را مسائل سیاسی در داخل و خارج دانست و گفت: دومین مولفه اساسی به سیاست گذاری های اقتصادی دولت باز می گردد و دولت آتی باید در تامین نرخ بهره حساس باشد تا تاثیر مثبت در بورس ۱۴۰۰ بگذارد.

وی بازارهای جهانی را نیز عاملی دیگر برشمرد و افزود: جهان تحت تاثیر کروناست و شیوع مجدد بیماری بازار را تحت تاثیر می گذارد.

میرمعینی پیدا شدن واکسن را نیز موجب رشد قیمت های جهانی دانست و از طرفی احتمال نوسان شدیدتر را بعید عنوان کرد.

وی قواعد و مقررات و آئین نامه های داخلی سازمان بورس را هم مسیری دیگر در راستا تحرک یا مانع زایی در بازار سرمایه سال جدید دانست.

میرمعینی گفت: بازار سرمایه باید قبل از دعوت دولتی از مردم، تمهیداتی را می اندیشید یا حداقل نظری کارشناسی به دولت می داد که آیا بازار سرمایه قدرت جذب نقدینگی مردمی را داراست یا خیر.

وی افزود: بازار سرمایه برنامه ای مدون و مشخص و نیز چشم اندازی قابل اعتنایی ندارد و بسیاری کارشناسان اعلام کردند بورس باید دارای چشم اندازی مناسب باشد.

میرمعینی خاطرنشان کرد: شخصا به رشدهای آنچنانی بورس در سال ۱۴۰۰ اعتقاد ندارم و اگر محدودیت های ناشی از تحریم برداشته شود، به نظر نمی رسد باز هم این صعودها محقق شود.

همچنین سعید جعفری، مدیر یکی از شرکت های سرمایه گذاری بورسی با بیان اینکه طلا و سکه در دوره هایی که چشم انداز تورمی بالاست، قابل اعتنا می شود و این رشدها در بازه های کوتاه اتفاق می افتد، افزود: برخی معتقدند بازار سهام محملی نظیر آنچه در سال ۹۸ و ۹۹ دیدیم، بوده و سقوط و صعود شدید دارد.

وی در تحلیلی منطقی، میانگین نوسانات بازار را کمی بیش از بازدهی سود بانکی عنوان کرد و گفت: با توجه به افت شدید بورس پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری می توان انتظار داشت از این گپ، استفاده ببریم و بازار رشدی ملایم را تجربه کند.

جعفری تصریح کرد: در آستانه انتخابات حمایت هایی از بازار صورت می گیرد تا شاید سقوط سال گذشته، جبران شود.

وی گفت: برای ایجاد رشدهای آنچنانی، دو سال زمان نیاز داریم. از طرفی موتور تورم و نقدینگی کشور همچنان روشن است.

جعفری خاطرنشان کرد: دولت از وضعیت مردم سوء استفاده کرد [و در حقیقت فرصت بورس را در سال گذشته برای خود مغتنم شمرد].

کد خبر: ۸۲٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha