۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
شورای رقابت به جای افزایش قیمت خودرو، درباره هزینه‌ خودروسازان شفاف‌سازی کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شورای رقابت به جای افزایش قیمت خودرو، درباره هزینه‌ خودروسازان شفاف‌سازی کند

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید شورای رقابت باید به جای افزایش قیمت خودرو، هزینه‌های خودروسازان را در اتاق شیشه‌ای در معرض دید مردم قرار دهد تا جامعه از قیمت واقعی خودرو آگاه شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره صحبت‌های رئیس شورای رقابت مبنی بر اینکه اگر خودرو با قیمت اعلام شده، نمی‌ارزد آن را نخرید، گفت: شورای رقابت به موضوع مشتری‌مداری توجهی نداشته و در تلاش است، قیمت‌ها را سلیقه ای تعیین کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: نرخ ارز و قیمت مواد اولیه در سال جدید افزایش نیافته از سوی دیگر بازار خودرو در ماه‌های انتهایی سال گذشته و ابتدای امسال آرامش داشته، بنابراین شورای رقابت به جای اینکه قیمت خودرو را افزایش دهد باید درصدد تزریق آرامش بیشتر به بازار و کاهش بهای چهارجرخ‌ها باشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند، تصریح کرد: شورای رقابت باید به جای افزایش قیمت، اعتمادسازی کند به گونه‌ای که هزینه‌های خودروسازان را در اتاق شیشه‌ای در معرض دید مردم قرار دهد تا جامعه از قیمت واقعی آگاه شود.

انحصار صنعت خودروسازی موجب نابسامانی بازار خودرو شده است
وی اضافه کرد: خودروسازان ادعا می‌کنند که بیشتر قطعات موردنیاز تولید، بومی‌سازی شده بنابراین تولید خودرو به واردات که ارزبری دارد، متکی نیست از سوی دیگر بهای مواد اولیه داخلی نیز رشدی نداشته، بنابراین افزایش قیمت توجیهی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم انحصار صنعت خودروسازی در کشور را دلیل نابسامانی بازار خودرو دانست و ادامه داد: از آنجا که صنعت خودرو در انحصار خودروسازان است، این شرکت‌ها محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های سلیقه ای به بازار عرضه می‌کنند با این رویه نه تنها کیفیت ارتقا نمی‌یابد بلکه قیمت‌ها نیز نزولی نخواهد شد.

خودروسازان هزینه‌های بالاسری خود را از مصرف کننده دریافت می‌کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان هزینه‌های بالاسری خود را از مصرف کننده دریافت می‌کنند، تصریح کرد: هرچند شرکت‌های خودروسازی ادعا می‌کنند به دلیل قیمت‌های کنونی فروش، زیانده هستند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که بخشی از از این زیان ناشی از هزینه‌های سربار شرکت‌های خودروسازی است.

حسینی کیا با اشاره به اینکه خودروهای داخلی باید بتوانند از نظر کیفیت و قیمت با همتایان خارجی خود رقابت کنند، ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی باید برای رقابت پذیری، صادرات محور بودن و تولید ارزان برنامه‌ریزی کنند در غیر این صورت نه تنها خودرو ارزان نخواهد شد بلکه روز به روز بر بهای آن افزوده می شود.

کد خبر: ۸۲٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha